صادرات به آلمان

صادرات به آلمان که یکی از کشور های ثروتمند است که خریدار پرطرفدار محصولات غذایی با کیفیت می باشد و میتواند گزینه مناسبی برای شروع صادرات باشد

درباره صادرات به آلمان

برای صادرات به هر کشوری بهتر است که در اولین قدم شناخت کامل از جمعیت ، اقتصاد ، سلیقه و فرهنگ ، اقلیم ، دین و آداب و رسوم آن کشور داشته باشید، تا بتوانید با تحلیل درست از کشور هدف ، صادرات خوبی را تجربه کنید.به همین خاطر به بررسی عوامل تاثیر در کشور آلمان برای صادرات می پردازیم.

کشور آلمان دومین کشور پرجمعیت قاره اروپا بعد از روسیه است که طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۱ میلادی ۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است. این کشور که از شمال با دانمارک ، دریای بالتیک و دریای شمال ، از جنوب با اتریش و سوئیس ، از شرق با لهستان و جمهوری چک و از غرب با فرانسه ، هلند ، لوکزامبورگ و بلژیک همسایه است

آلمان به دلیل داشتن اقتصادی بسیار پایدار و سرانه درآمدی بالا متقاضی خرید کالاهای مرغوب صادراتی و پذیرنده تجارت خارجی باکیفیت می‌باشد. طبق آمار تقریبا ۵۰ درصد جمعیت آلمان را مسیحیان ، ۴۰درصد فاقد دین ، ۳.۵درصد مسلمان و دیگر ادیان تشکیل داده‌اند که این موضوع میتواند به شما برای انتخاب محصول درست برای صادرات به آلمان کمک کند.

بیشترین محصول صادراتی به آلمان

بیشترین محصول صادراتی به آلمان

آلمان که قطب صنعت و اقتصاد در اروپا به حساب می‌آید خود به تنهایی یکی از بزرگترین صادرکنندگان چه در سطح اروپا و چه در جهان به شمار می‌آید. اما طبیعتا در بعضی موارد همچون مواد‌غذایی اولیه و کشاورزی نیازمند برخی از این محصولات برای واردات است ، جمعیت بالا و اقتصاد مساعد باعث بیشتر شدن احساس نیاز به واردات نیز می‌شود.

بیشترین حجم واردات آلمان متعلق به گاز و محصولات پتروشیمی است ، به حدی که ۴درصد از واردات محصولات پتروشیمی در جهان برای آلمان می‌باشد.و این موضوع برای کسانی که دارنده محصولات پتروشیمی میباشد میتواند بسیار مناسب باشد چراکه با روش های بازاریابی که در حوزه صادرات وجود دارد میتوانند به شروع صادرات با آلمان بپردازند.

برای دریافت روش های بازاریابی تاثیر گذار در صادرات تماس بگیرید 02191691327

بزرگترین کشورهای صادرکننده به آلمان

امروزه کشور‌های زیادی خواهان صادرات به آلمان می‌باشند چرا که یک مشتری ثروتمند ۸۳ میلیون نفری محسوب می‌شود.اما برای صادرات محصول به این کشور حتما باید از کیفیت کالای خود اطمینان حاصل کنید چرا که آلمانی‌ها به کالای بی‌کیفیت نیاز ندارند. نکته ای که در این موضوع میتوان فهمید اینست که اگر شما محصول بی کیفیتی دارید باید بدانید که جایگاهی برای صادرات موفق به آلمان ندارید، و باید کشور صادراتی هدفتان را تغییر دهید.

به طور مثال شما با یک بسته بندی معمولی و کیفیت متوسط میتوانید محصول خود را برای صادرات به عراق در نظر بگیرید چراکه با داشتن کیفیت متوسط بازهم خواستار محصولات شما هستند.

بزرگترین صادرکننده به آلمان در جهان طبق معمول کشور چین می‌باشد. طبق آمار سال ۲۰۲۲ ارزش کل واردات آلمان ۱،۵۷۱،۰۵۷،۰۴۲ هزار دلار بوده که سهم کشور چین از این حجم ۱۲.۸درصد که معادل تقریبا ۲۰۱،۷۴۷،۴۴۲ هزار دلار می‌باشد.پس از چین کشور هلند ، ایالات‌ متحده آمریکا ، لهستان ، ایتالیا و فرانسه به ترتیب با ۷.۴درصد ، ۶.۲درصد ، ۵.۲درصد ، ۴.۸درصد و ۴.۶ درصد قرار دارند. 

صادرات از ایران به آلمان

صادرات از ایران به آلمان

همواره در تاریخ روابط تجاری بین ایران و آلمان نسبتا پایدار بوده و این دو کشور برای یکدیگر مشتری و فروشنده خوبی به حساب می‌آیند.آلمان به خاطر داشتن صنعت قوی و وجود کارخانه‌جات بی‌شمار نیازمند محصولات اولیه می‌باشد که یکی از تامین‌کنندگان محصولات اولیه آن ایران است.

طبق آمار حجم صادرات ایران به آلمان در سال ۱۴۰۱ به ارزش ۱۵۷،۹۹۸،۷۲۱ دلار بوده.این در حالیست که در سال قبل یعنی ۱۴۰۰ این عدد برابر با ۲۶۵،۷۷۳،۵۰۰ دلار بوده که طی یک سال با کاهش تقریبی ۵۰ درصدی آن مواجه‌ شده‌ایم.با این حال همچنان فرصت و شرایط برای افزایش کیفیت تجارت بین این دو کشور وجود دارد و از طرفی اگر قصد صادرات به این کشور را دارید بهتر است ابتدا با سرمایه کم وارد شوید برای کسب دانش در زمینه صادرات ، آموزش صادرات بدون سرمایه میتواند به شما کمک کند.

و باید به آلمان به چشم یک فرصت نگریست چراکه کشور آلمان خریدار بسیار خوبی برای محصولات با کیفیت و اولیه می باشد و شما میتوانید از این موضوع برای شروع صادرات خود به آلمان استفاده کنید ،.طبق آمار سایت سازمان تجارت جهانی از بیشترین محصولات صادراتی ایران به آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد  :

  • صادرات خشکبار
  • صادران میوه 
  • دارو
  • صادرات فرش دستباف ایرانی
  • آهن‌الات و فولاد
  • انواع رزین
  • چای
  • راکتور‌ها و بویلرها
  • انواع میوه و سبزیجات

مسلما کشور ما ایران پتانسیل صادرات بی‌شمار محصول به آلمان را دارد که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.بی‌شمار محصول با کیفیت صادراتی در داخل تولید می‌شود که با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از این نقاط قوت استفاده کرد و به درآمد‌های دلاری و یورویی بالا رسید.

اما نکته ای که اهمیت دارد و نقش به سزایی در موفقیت صادرات به حساب می آید اینست که شما دانش صادرات را به خوبی یاد داشته باشید و با روش های بازاریابی تاثیر گذار آشنا باشید تا بتوانید در صادرات محصول خود موفق باشید ، از این رو پیشنهاد میشود با آموزش تجارت مجموعه تجارت یونیورسیتی که جز بهترین مجموعه ها  همانند شرکت سولوتیس ، در ایران به حساب می آید آشنا شوید.

صادرات زعفران یکی دیگر از محصولات پرسود صادراتی ایران به آلمان که صفر تا صد صادرات آن را توضیح داده ایم

از کجا صادرات به آلمان را شروع کنیم ؟

از کجا صادرات به آلمان را شروع کنیم ؟

برای شروع صادرات به آلمان چند گام را باید طی کنید تا به فروش نهایی برسید تا طعم صادرات موفق  آن را بچشید.بدون اینکه کار را پیچیده و سخت به آن نگاه کنید. اولین قدم در هر کاری یادگیری درست و صحیح آن کار است. 

برای فروشندگی در یک مغازه ، رانندگی با وسیله نقلیه و یا هر فعالیت دیگری شما بایستی اول از هر کاری به یادگیری اصولی آن بپردازید. تحقیقات و پرس و جو از تجار و بازرگانان برتر ، شرکت در همایش ها و … در حین یادگیری صادرات به شما در رشد سریعتر در این حرفه کمک ویژه‌ای خواهد کرد. در عین حال میتوانید به صورت رایگان در حیطه آموزش تجارت ویدئو های تجارت یونیورسیتی را مشاهده کنید و سطح دانش خودتان را با سطح بالایی افرایش دهید.

همچنین امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی شما به راحتی می‌توانید سوالات خود را به چند کلیک حل کنید ، در واقع بیشتر سوالات و گره‌های شما با گشت و گذار در فضای اینترنت قابل رفع می‌باشد.در مجموع باید از همه فرصت‌های اطراف خود استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.قبل از همه موارد فوق اقدام به مشاهده دوره رایگان نقشه گنج از سایت تجارت یونیورسیتی کنید.این دوره دید شما را برای شروع تجارت خارجی و صادرات-واردات باز کرده و راه را برای شروع صادرات هموار می‌کند.

صادرات به عراق به دلیل همجوار بودن آن با کشورمان باعث راحت تر شدن صادرات در اولین صادرات میباشد

مراحل صادرات به آلمان

در این بخش به چند گام اصلی برای صادرات به کشور آلمان اشاره خواهیم کرد. این مراحل برای صادرات به هر کشوری صدق می‌کند که ما با کمی شخصی‌سازی آن را به شما ارائه کرده‌ایم.گام های اصلی صادرات به آلمان عبارتند از :

انتخاب محصول برای صادرات به آلمان :

درواقع اولین گام برای شروع صادرات انتخاب کشور است که شما آن را از قبل انجام داده‌اید و به همین خاطر مستقیم به سراغ انتخاب محصول می‌رویم. بررسی نیاز بازار در کشور مقصد و همچنین بررسی محصولات پرسود صادراتی می‌تواند به شما در انتخاب محصول کمک کند.

که میتوانید با استفاده از سایت گمرک این آمار را آنالیز و بررسی کنید اما راه ساده تری وجود دارد که تیم ما به صورت تخصصی به شما برای انتخاب محصول مناسب با توجه به کشور هدفتان مشاوره میدهند و شما را در این مسی  همراهی میکنند برای ارتباط با تیم ما تماس بگیرید.

اگر تولیدکننده محصول خاصی هستید نیز می‌توانید با بررسی اینکه محصول شما در چه حالتی به فروش می‌رسد و یا بازار هدف آن چیست یک گام دیگر نزدیک شوید.همچنین برای انتخاب محصول می‌توانید از آمار صادرات بیشترین محصولات صادراتی به آلمان را بررسی کنید و از بین آنها انتخاب کنید.

اگر میخواهید برای شروع صادرات سرماهی کمی را در نظر بگیرید مقاله تجارت با سرمایه کم را حتما مطالعه کنید

بسته‌بندی صادراتی به آلمان :

بسته‌بندی محصول یکی از مهمترین مراحل صادرات و فروش می‌باشد.شما در بسته‌بندی محصول خود به چند نکته باید توجه داشته باشید ، مانند استفاده از رنگ‌های جذاب و تاثیرگذار با توجه به سلیقه ، فرهنگ و آداب و رسوم کشور هدف ( آلمان ) است.

مورد دیگر جنس و کیفیت بسته شما و خلاقیت در زیبایی آن می‌باشد. اصلی‌ترین نکته در طراحی بسته بندی استفاده از زبان آلمانی بر روی این بسته‌ها می‌باشد و به هیچ‌ عنوان استفاده از زبان فارسی و حتی انگلیسی به شما توصیه نمی‌شود.

بازاریابی و پیدا کردن مشتری برای صادرات به آلمان :

اصلی‌ترین مرحله در صادرات بازاریابی آن است. قبل از شروع کردن این مرحله از مراحل قبل خود اطمینان حاصل کنید.اگر هر کدام از مراحل قبل به درستی انجام نشود ممکن است در بخش بازاریابی کار شما سخت شود.بیش از ۲۰ روش بازاریابی برای صادرات محصول وجود دارد مانند ایمیل مارکتینگ ، لیست غرفه‌داران نمایشگاه ، فیسبوک مارکتینگ ، گوگل و … 

که پیشنهاد ما مشاهده دوره رایگان نقشه گنج و سپس دوره شماره یک صادرات می‌باشد تا با هر یک از این روش ‌ها کاملا آشنا شوید.کافیست از یکی از این روش ها تنها یک مشتری پیدا کنید و اولین صادرات خود را رقم بزنید تا مسیر تجارت برایتان راحت‌تر و شیرین‌تر شود.

صادرات عسل که کشور آلمان یکی از خریداران پرطرفدار این محصول می باشد حتما مقاله صادرات عسل را مطالعه کنید

ایجاد هویت و تولید محتوا :

محصول شما پس از بسته‌بندی باید به بهترین و زیباترین فرم به نمایش گذاشته شود.یعنی باید برای محصولتان یک سایت با زبان کشور هدف طراحی کنید و کالای خودتان را با مشخصات کامل ارائه دهید و به اصطلاح برای محصول خود ایجاد هویت کنید تا بتوانید بازاریابی را انجام دهید.

داشتن یک لوگوی زیبا و تاثیرگذار که در ذهن مخاطب ماندگار باشد ، انتخاب یک رنگ سازمانی مناسب ، طراحی کاتالوگ و سربرگ و … همگی به شما کمک کرده تا مشتری راحت‌تر اعتماد کند تا یک قدم به جذب مشتری نزدیک تر شوید .

مجوزهای لازم و گمرک :

طبیعتا برای صادرات هر محصولی از هر کجای دنیا به هر کشوری نیازمند چندین مجوز و مدرک دارید.کشور ما نیز این قضیه مستثنی نیست و شما برای صادرات کالای خود به آلمان باید مجوزهای لازم را کسب کنید.

اگر محصول شما در دسته مواد غذایی باشد این مجوزها به مراتب بیشتر است ، از قبیل :‌ مجوزهایی از وزارت صنعت،معدن و تجارت ، وزارت بهداشت ، وزارت درمان و آموزش پزشکی ( معاونت غذا و دارو ) ، وزارت جهاد کشاورزی و همچنین گواهی و تاییدیه از سازمان محیط زیست و اداره استاندارد.

کلام آخر در صادرات به کشور آلمان

کلام آخر در صادرات به کشور آلمان

برای داشتن یک تجربه موفق از صادرات قبل از شروع حتما برای یادگیری آن وقت بذارید و حتی هزینه کنید چراکه بدون یادگیری امکان موفقیت شما در این حرفه صفر درصد است. با توجه به اینکه تا به اینجا همراه ما بودید پیشنهاد دیگری برای انجام صادرات به شما داریم، پیشنهاد میشود در کنار صادرات به آلمان صادرات به دبی را هم در نظر داشته باشید چراکه در حال حاضر شرایط و موقعیت مناسبی برای صادرات دارد و میتوانید از این فرصت استفاده کنید.

پس از یادگیری کامل اقدام به پیاده‌سازی مراحل به بهترین حالت ممکن کنید و از بی‌کیفیت کار کردن جدا بپرهیزید چراکه رمز موفقیت در صادرات به کشورهای پیشرفته‌ای همچون آلمان داشتن نظم در کار و بالا بودن کیفیت کاریست.و در صورت نیاز با پشتیبانان متخصص ما برای دریافت مشاوره تماس بگیرید

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x