تجـــــــــــــارت یــونیــورسیــتی

با خیال راحــــــــــــــــــت تجارت کنید

صادرات به دبی

صادرات به دبی یک فرصت پر رقابت برای صادرات می باشد چرا که در حال حاضر دبی به یکی از بزرگترین شهر و فرصت ها برای استفاده از محصولات است

صادرات به دبی

دبی یکی از مقاصد اصلی محصولات صادراتی ایران است. همجواری ایران و امارات و تبدیل شدن دوبی به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری در جهان ، بازار صادرات محصولات ایرانی به دوبی را هم کمی رقابتی و هم پر رونق کرده است. فرصت‌های بزرگی برای صادرات به دوبی وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

صادرات به دبی

دبی را برای صادرات بهتر بشناسید

دبی یکی از مهم‌ترین شهر‌های کشور امارات پس از پایتخت آن ابوظبی می‌باشد. درواقع پایتخت تجارت و گردشگری امارات شهر دبی است.طی دهه اخیر تغییر و تحولات و سیر پیشرفت دبی به قدری زیاد بوده که امروزه یکی از مهم‌ترین شهرهای خاورمیانه ، آسیا و حتی جهان به شمار می‌آید. و این موضوع بر کیفیت محصول صادراتی شما تاثیر گذار میباشد.

ایجاد فضاها و مناطق گردشگری باعث درآمدزایی بالای این شهر از طریق توریست بوده که در کنار درآمدهای نفتی این کشور کمک دوچندانی کرده است. جمعیت این بندر در حال حاضر ( سال ۲۰۲۳ )‌ معادل ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ، مساحت آن ۳۵ کیلومتر مربع و واحد پولی ان درهم می‌باشد. 

زبان اصلی مردمان دبی عربی است اما به دلیل وجود بسیاری از گردشگران و ساکنین غیر بومی ( مانند هندی‌ها ، فیلیپینی‌ها ، اروپایی‌ها و … ) اکثرا به زبان انگلیسی مسلط بوده و برای برقراری ارتباط با آنها نیازی به یادگیری زبان عربی ندارید.این موضوع به شما برای پیدا کردن مشتری خارجی کمک شایانی میکند، چراکه برای صادرات به دبی نیاز به یادگیری زبان عربی ندارید.

شما باید بلد باشین که چطور تجارت و صادرات محصول را به روش تجارت با سرمایه کم انجام دهید

بیشترین محصولات صادراتی به دبی

همانطور که می‌دانید شهر دوبی دارای بهترین و معتبرترین مراکز تجاری در جهان است و به خاطر ظرفیت بالای این بازار و مصرف زیاد به یکی از مهم‌ترین مقاصد صادراتی برای هر کشوری تبدیل شده است. طبق آمار و ارقام گمرک بندر دبی ، بیشترین حجم واردات این شهر طی دهه اخیر به ترتیب مربوط به محصولاتی است که در پایین به آن اشاره کرده ایم.

جواهرات و سنگ‌های قیمتی ، ماشین‌ها و تجهیزات الکتریکی ، سوخت‌های معدنی ، ماشین و لوازم مکانیکی ، محصولات پزشکی و دارویی ، أنواع محصولات پلاستیکی ، آهن و مس ، تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری و …  این موضوع و آمار کمک شایانی به شما میکند که متوجه شوید چه نوع کالاهایی فرصتی خوبی برای صادرات آن به دبی می باشد.

از جایی که دبی در حال حاضر به یکی از معروف ترین و برند ترین شهر های جهان شناخته شده ، بسیاری از ثروتمندان را به سمت خود جای داده و با توجه به این موضوع برند های معروف و پرطرفدار لوازم آرایشی در شهر دبی برای فروش محصولات خود رقابت میکنند . موضوع واردات لوازم آرایشی میتوند برای شما موقعیت بسیار خوبی باشد تا در کنار صادرات به دبی به واردات از دبی هم فکر کنید.

بزرگترین صادرکنندگان به دبی

بزرگترین صادرکنندگان به دبی

شهر دبی به دلیل موقعیت جفرافیایی ایده‌ال ، همجواری با آب‌های آزاد ، جمعیت بالای توریست و هزاران نقطه قوت دیگر یکی از محبوب‌ترین شهرها برای صادرات می‌باشد. امروزه بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نیز مایل به همکاری با دبی بوده و صادرات به این شهر پرطرفدار یکی از منابع درآمدی کشورهای مختلف در جهان می باشد.

همچنین به لحاظ ارتباطات سیاسی مناسب با کشورهای دیگر هیچ‌گونه محدودیتی برای تجارت وجود ندارد.طبق آمار واردات دبی در سال ۲۰۲۱ میلادی  بزرگترین صادرکنندگان کالا به دبی عبارتند از :

چین با ارزش صادرات ۵۳،۸۶۱،۶۸۷ (هزار دلار) – ۲۷.۱ درصد از سهم کل واردات در دبی

آمریکا با ارزش صادرات ۲۱،۷۶۵،۵۳۳ (هزار دلار) – ۱۱ درصد از سهم کل واردات در دبی

هنگ‌کنگ با ارزش صادرات ۱۳،۵۵۰،۸۰۳ (هزار دلار) – ۷.۲ درصد از سهم کل واردات در دبی

بریتانیا با ارزش صادرات ۱۳،۳۰۲،۲۰۹ (هزار دلار) – ۶.۷ درصد از سهم کل واردات در دبی

ژاپن با ارزش صادرات ۸،۹۲۲،۲۲۸ (هزار دلار) – ۴.۳ درصد از سهم کل واردات در دبی

آلمان با ارزش صادرات ۸،۴۳۳،۹۳۳ (هزار دلار) – ۴.۱ درصد از سهم کل واردات در دبی

ایتالیا با ارزش صادرات ۶،۸۲۰،۳۰۰ (هزار دلار) – ۳.۹ درصد از سهم کل واردات در دبی

سنگاپور با ارزش صادرات ۶،۱۰۲،۰۰۳ (هزار دلار) – ۳.۳ درصد از سهم کل واردات در دبی

سوئیس با ارزش صادرات ۶،۰۰۹،۸۳۳ (هزار دلار) – ۳.۳ درصد از سهم کل واردات در دبی

ترکیه با ارزش صادرات ۵،۴۱۷،۱۹۸ (هزار دلار) – ۲.۸ درصد از سهم کل واردات در دبی

 

موارد بالا ۱۰ کشور پیشتاز در زمینه صادرات به شهر دبی بوده.اگر قصد صادرات به دوبی را دارید این کشور ها و محصولات صادراتی آنها را بررسی کنید تا بتوانید با سلیقه مشتریان در دبی بیشتر آشنا شوید و برای تولید محصول ذهن بازتری داشته باشید.

لیست کالاهای صادراتی ایران به دبی

طبق اعداد و ارقام و آمارهای رسمی اتاق بازرگانی ایران ، در طی ۲ دهه اخیر امارات در میان ۴ شریک تجاری اول ایران همواره حضور داشته و روابط گسترده‌ای با کشور ما دارد. علاوه بر داد و ستد و صادرات و واردات بین این ۲ کشور ، امارات نقش واسط برای تجارت ایران با سایر کشورها را نیز بازی می‌کند. 

طبق آخرین آمار صادرات کالا از ایران به دبی ، ما توانستیم در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱ میلیون تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار به کشور امارات متحده عربی صادر کنیم که نسبت به سال قبل یعنی ۱۴۰۰ بیش از ۶ درصد رشد در ارزش صادرات و ۳ درصد رشد در وزن محموله‌های صادراتی داشته‌ایم.عمده محصولات صادراتی ایران به امارات عبارتند از : 

انواع محصولات کشاورزی برای صادرات به دبی :

دبی به دلیل موقعیت جغرافیایی گرم و خشکی که دارد طبیعتا قادر به تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و زراعی نیست ، مگر به صورت گلخانه‌ای که خروجی آن کیفیت پایینی داشته و کم طرفدار است.درواقع می‌توان گفت در خاک امارات تنها خرما کشت می‌شود که همان نیز به دلیل پایین بودن حجم نیاز کل کشور امارات را تامین نمی‌کند.

میزان بارندگی بسیار کم و کمبود منابع آبی در امارات باعث شده که محصولاتی مثل گوجه‌فرنگی ، کاهو ، سیب ، انار ، هندوانه و طالبی ، مرکبات و انگور و أنواع سبزی‌ها و صیفی‌جات های دیگر به شدت مورد استقبال قرار بگیرد که بهترین گزینه برای خرید کشور ایران است.

خشکبار و آجیل برای صادرات به دبی :

یکی دیگر از محصولات پرکاربرد در صادرات به دبی ، خشکبار و محصولاتی مانند گردو ، پسته ، بادام و … است. مخصوصا پسته که می‌توان گفت پرطرفدارترین خشکبار جهان به حساب می‌آید و تولید آن در ایران با حجم بسیار بالایی در حال انجام است و أنواع مختلفی از آن نیز تولید می‌شود.

این محصولات در چند دهه اخیر سود بسیار زیادی را وارد کشورمان کرده وبسیاری از تجار ، کشاورزان و صادرکنندگان ایرانی با فروش آن بهر گرفتند.

صنایع دستی لوکس برای صادرات به دبی :

شهر دبی معروف‌ترین و لوکس‌ترین شهر در کشور امارات طی ۱۰ سال اخیر به دلیل پیشرفت چشمگیری که داشته تبدیل به یکی از گران قیمت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی تبدیل شده و بسیاری از ثروتمندان دنیا برای زندگی و تعطیلات به این شهر مراجعه می‌کنند.

به همین خاطر خرید و فروش کالاهای ارزشمند هنری و لوکس بسیار رونق گرفته و روز به روز در حال افزایش نیز می‌باشد. کالاهایی ارزشمند مانند فرش‌های دستباف ایرانی ، ترمه ، ظروف نقره طلا و مسی ، ظروف میناکاری شده و … که این کالاها نه تنها در ایران بلکه در هرجای دنیا دارای ارزش مادی بسیار بالایی هستند و گزینه مناسبی برای صادرات به دبی می باشند.

همانطور که در بالا گفته شد دبی شهر ثروتمندان به حساب می آید از همین رو برای صادرات به دبی باید از بسته بندی مناسب و لوکسی استفاده کنید که به طور مثال برای صادرات زعفران و یا خرما به دبی باید از بسته بندی زعفران لوکس و یا پک ویژه ای استفاده کنید تا بازخورد بهتری بگیرید.

سنگ‌ها و جواهرات گران قیمت برای صادرات به دبی:

در ادامه مطلب فوق ، شهر دبی امروزه تبدیل به پایتخت تفریحات و زندگی تجملاتی و لاکچری شده است و ثروتمندان بی‌شماری در این شهر زندگی می‌کنند و یا برای تفریح دبی را انتخاب می‌کنند. استفاده جواهرات پر زرق و برق در این شهر بسیار دیده شده و طرفداران بسیاری دارد. از همین جهت کشورمان ایران به دلیل بهرمندی از منابع متعدد معدنی و سنگ‌های گران قیمت نظیر طلا ، نقره ، فیروزه و … مبدایی مناسب برای صادرات این محصولات به شهر دبی و کشور امارات است.

مصالح ساختمانی برای صادرات به دبی :

میزان توسعه کشور امارات و مخصوصا شهر دبی باعث ساخت سازهای بسیار زیاد هم به صورت عمودی و هم افقی شده است و روز به روز به تعداد ساختمان‌ها و برج‌های این کشور در حال اضافه شدن است.طبیعتا کشوری مانند امارات متحده عربی توان تولید مصالح ساختمانی در این حجم را نداشته و مجبور به واردات آن از کشور‌های دیگر است که ایران یکی از تامین‌کننده های این کالا برای کشور امارات می‌باشد.محصولاتی مانند سیمان ، أنواع کاشی ، سرامیک‌ها ، سنگ‌های ساختمانی و غیره .

۴ . ثبت سفارش و واریز پیش پرداخت :

قوانین صادرات به دبی

صادرات کالا به هر کشور و شهری قوانین مختص به خودش را دارد و باید قبل از انجام فرایند صادرات از این قوانین مطلع باشیم.کشور امارات و شهر دبی نیز از این قضیه مستثنی نیست و مقررات خاص خودش را برای صادرات به این آن دارد که برخی از این قوانین و مقررات عبارتند از :

 

  • الزام داشتن کد مخصوص هم برای صادرکننده و هم برای واردکننده کالا
  • کالای ارسالی به کشور امارات باید کاملا مطابق کالای ذکر شده در پروانه صادراتی باشد در غیر این صورت قابل پذیرش نیست
  • هرکالایی که وارد کشور امارات می‌شود باید طی کمتر از ۷۲ ساعت ( ۳ روز کاری ) به دست مشتری نهایی برسد.

 

قوانین متعدد دیگری به صورت اختصاصی هر کالا نیز وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم ، مانند :

 

  • عدم الزام داشتن کارت بازرگانی به نام خود صادرکننده
  • اخذ گواهی حلال برای کلیه محصولات غذایی و خوراکی
  • محموله صادراتی باید از گواهی مبدا بهرمند باشند که این گواهی توسط افراد تایید شده توسط سفارت دبی اخذ می‌شود
  • صادرکننده کالا باید دارای برگه خرید پرفورما و قرارداد خرید و فروش باشد

مراحل صادرات به دبی

صادرات به دبی و کشور امارات دارای چند مرحله اساسی می‌باشد. در اولین گام از صادرات به دبی باید محصول مناسب انتخاب کنیم ، محصولی که نیاز افراد در دبی باشد و خریدار داشته باشد. با تحقیقات فراوان ، پرس و جو ، استفاده از سایت‌های تجاری مختلف مانند مک‌مپ و دیگر سایت ها ، تحقیقات حضوری و میدانی و … می‌توان لیستی از محصولات پرطرفدار در بازار دبی را جمع‌آوری کرد. 

پس از انتخاب یکی یا چند از محصولات این لیست ، باید به دنبال تامین‌کننده و یا تولیدکننده باشیم که بتوانیم این محصول را با پایین‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت پیدا کنیم. توجه داشته باشید که در بخش مذاکره با این تامین‌کنندگان می‌توانید سرمایه خودتان را وارد کار نکنید و به صورت امانی و درصدی با آنها قرار داد ببندید تا ریسک شامل سرمایه شما نشود. 

حتما و حتما از بالا بودن کیفیت محصول تامین‌کننده خود اطمینان حاصل کنید چراکه کیفیت حرف اول برای صادرات به دبی را می‌زند.

پس از انتخاب تامین کننده نوبت به بسته‌بندی محصول به زبان کشور هدف که عربی است می‌باشد. البته برای شهر دبی به دلیل وجود تعداد زیادی مهاجر و انگلیسی زبان ، بهتر است برای طراحی بسته بندی از زبان عربی و انگلیسی استفاده کنیم. دقت داشته باشید که کیفیت ، زیبایی و خاص بودن در طراحی بسته‌بندی شما از هرچیزی مهمتر است و درصورت پایین بودن کیفیت هرکدام از این معیار ها کالای شما مشتری نخواهد داشت.

در گام بعدی تولید محتوا و ایجاد هویت است که با طراحی لوگو ، برند تجاری ، کاتالوگ ، رنگ سازمانی و … می‌توانید هویت محصولتان را به بهترین حات ممکن نمایش دهید و ارزش آن را تا حد زیادی افزایش دهید. مرحله بعدی و یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مراحل در صادرات بازاریابی آن است. 

قبل از شروع کردن این مرحله از مراحل قبل خود اطمینان حاصل کنید. اگر هر کدام از مراحل قبل به درستی انجام نشود ممکن است در بخش بازاریابی کار شما سخت شود. بیش از ۲۰ روش بازاریابی برای صادرات محصول وجود دارد مانند ایمیل مارکتینگ ، لیست غرفه‌داران نمایشگاه ، فیسبوک مارکتینگ ، گوگل و … است 

که پیشنهاد ما مشاهده ویدئو های هفت خوان صادرات است تا با هر یک از این روش ‌ها کاملا آشنا شوید. کافیست  یکی از این روش ها تنها یک مشتری پیدا کنید و اولین صادرات خود را رقم بزنید تا مسیر تجارت برایتان راحت‌تر و شیرین‌تر شود.

برای داشتن صادرات و یا واردات موفق بهتر است نسبت به اطلاعات مورد نیاز دانش کسب کنید که یکی از این موارد تجارت الکترونیک است که باید آن را بدانید.

خلاصه و جمع‌بندی

صادرات از ایران به دوبی به دلیل وضعیت جغرافیایی مناسب و همجواری ایران و امارات فرصت بسیاری مناسبی جهت ارزآوری و کسب درآمد است. اما نکته‌ای که باید برای رسیدن به این درآمد در نظر گرفت کیفیت کاری شماست. برای پیدا کردن مشتری های بیشتر فروش بالا باید تمامی مراحل صادرات را با بهترین کیفیت انجام داد. با توجه به تمامی این نکات پیشنهاد دیگری که میتوانید برای صادرات به آن فکر کنید کشور آلمان برای صادرات است، صادرات به آلمان هم فرصت هایی برای شما بوجود می آورد که رشد خوبی را میتوانید تجربه کنید.

هر مرحله اگر به درستی و با اصول انجام نشود حجم زیادی از فرصت و مشتری را از شما سلب خواهد کرد.قبل از شروع بازاریابی حتما در انتخاب محصول ، بسته بندی ، تولید محتوا و دیگر مباحث بهترین خود را ارائه دهید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا بهبود تخصص خود در زمینه تجارت و صادرات میتوانید به صورت رایگان با ما در ارتباط باشید و از آموزش تجارت ما استفاده کنید.

مشاوره کاملا تخصصی و رایگان برای صادرات محصولات پر سود 02191691327

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x