تجـــــــــــــارت یــونیــورسیــتی

با خیال راحــــــــــــــــــت تجارت کنید

بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران یکی از مهم ترین بخش ها برای پرزنت و صادرات زعفران به دیگر کشور ها می باشد چرا که نوع بسته بندی زعفران تاثیر بالایی در فروش آن دارد

انواع بسته بندی زعفران و تاثیر آن در فروش

بسته‌بندی محصول زعفران یکی از راه‌های ایجاد هویت بصری و اعتمادسازی است که باعث جلب توجه مشتری می‌شود و به شناخته شدن محصول شما بسیار کمک می‌کند.امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتقاء دستگاه‌ها و تجهیزات در صنعت چاپ ، بسته‌بندی محصولات نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده است و دارای تنوع بسیار بالایی می‌باشد.

همانطور که می‌دانید بسته بندی زعفران نیز از این قضیه مستثنی نیست و شرکت‌ها و کارخانجات در حوزه زعفران با استفاده از روش‌های نوین بسته‌بندی باعث ایجاد مزیت‌ رقابتی نسبت به دیگر رقبا است و به دنبال آن ، افزایش تعداد مشتری و درآمدزایی می‌شوند.در این مقاله به بررسی انواع بسته‌بندی های موجود در بازار زعفران می‌پردازیم.

انواع بسته بندی زعفران و تاثیر آن در فروش

معرفی انواع بسته‌بندی زعفران

زعفران یا طلای سرخ که بیشتر در استان خراسان و فارس کشت می‌شود یکی از محصولاتی است که علاوه بر داخل ، در بازار خارجی به عنوان تجارت خارجی نیز بسیار طرفدار و مشتری دارد ،در واقع یکی از پرسودترین محصولات صادراتی ایران در تمامی ادوار همین زعفران بوده و همچنان تاجران متعددی با صادرات و تجارت زعفران به مشتری خارجی به درآمزایی مشغول‌اند .

به همین خاطر بسته‌بندی زعفران به شکل مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که یکی از بهترین فاکتور‌ها برای فروش ، بسته بندی و آماده‌سازی محصول می ‌باشد.به طور کلی چند فاکتور در انواع بسته‌بندی زعفران باید رعایت شود که آن هارا بررسی می کنیم :

  • راحتی در حمل‌ونقل به خصوص برای مسافت های طولانی و صادرات
  • ارائه در انواع وزن و سایز
  • طراحی مناسب بسته با توجه به مقصد کالا
  • تنوع کیفیتی بالا تا مشتری هنگام خرید دست باز داشته باشد
  • شفافیت بخشی از بسته‌بندی جهت دیدن زعفران
  • در ادامه به انواع بسته‌بندی های موجود در بازار زعفران می‌پردازیم :‌

راهنمایی بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه بسته بندی زعفران با مشاوران برتر تجارت یونیورسیتی تماس بگیرید

ظروف پلی کریستال برای بسته بندی زعفران :

این نوع بسته‌بندی که از پلی استایرون تشکیل شده است به دلیل مقاومت و شفافیت آن توجه مشتریان را به خود جلب کرده و تقاضای زیادی برای این نوع بسته‌بندی وجود دارد.برای ارسال زعفران به کشورهای خارجی و صادرات آن ، این نوع بسته‌بندی بسیار کاربرد دارد چرا که مقاومت بالای ظروف پلی کریستال باعث سهولت در حمل و نقل و راحتی بیشتر پروسه صادرات می‌شود.

اما تنها ایراد آن قیمت به نسبت بالاتر این نوع بسته‌بندی نسبت به دیگر بسته‌بندی‌ ها است.به نظر بسیاری از افراد ، ظروف پلی کریستالی علی‌رغم گرانتر بودن ، باز هم مقرون به صرفه است چرا که مقاومت بالایی دارد و همچنین زیبایی زعفران را با این نوع از بسته بندی زعفران دو چندان می‌کند.

ظروف پلی کریستال برای بسته بندی زعفران

ظروف فلزی خاتم برای بسته بندی زعفران :

یکی دیگر از بسته‌بندی های محبوب زعفران استفاده از ظروف فلزی خاتم است که به دلایل مختلف مورد توجه بازار قرار گرفته است.استحکام بالای این ظروف در بسته بندی زعفران یکی از نقاط قوت آن است که این نوع بسته‌بندی را برای صادرات بسیار راحت کرده و طرفدار بیشتری در خارج از کشور دارد.

که این بدین معناست زمانی که شما میخواهید محصولتان را به خارج از کشور صادر کنید با انتخاب این نوع بسته بندی برای بسته بندی زعفران مشتری و درخواست کنندگان بیشتری را دارید و به نوع انتخاب مشتریان خارجی خود احترام گذاشته اید.

 طراحی اصیل و سنتی بر روی این قوطی‌ ها که نشان دهنده ایرانی بودن و اصل بودن زعفران است نیز از دیگر دلایل پرطرفدار بودن آن است.یکی دیگر از نقاط قوت این روش دسته‌بندی متعدد در وزن‌های مختلف است که از نیم‌گرم و یک گرم تا ۵۰۰ گرم و یا حتی ۱ کیلو را پوشش می‌دهد.درب روی این قوطی ها نیز یک قسمت شیشه‌ای دارد که می‌توان زعفران را از بیرون آن دید و از خرید آن اطمینان حاصل کرد.

شفافیت در بسته‌بندی زعفران  یکی از روش‌های اعتمادسازی و جلب مشتری در بازار زعفران می‌باشد.اما یکی از معایب آن قیمت است که نسبتا قیمت بالایی دارد و نسبت به ظاهر شاید برای خیلی‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد.اما باید اشاره کرد که این نوع بسته‌بندی در صادرات زعفران بسیار رواج دارد.

صادرات خرما یکی از دیگر محصولات پرسود صادراتی ایران که پیشنهاد میشود حتما مقال صادرات خرما را مطالعه کنید.

بسته‌بندی پاکتی برای بسته بندی زعفران :

این روش یکی از ساده‌ترین ، راحت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های بسته بندی زعفران می‌باشد. قیمت پایین آن مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل فروش بالای آن در بازار داخلی است. این نوع بسته بندی اغلب برای وزن‌های کمتر نظیر نیم مثقال ، یک مثقال ، نیم گرمی و … استفاده میشود.

از معایب آن آسیب‌پذیر بودن آن در حمل و نقل به ویژه در صادرات است.به همین خاطر کاربرد چندانی در بازا‌رهای خارجی نداشته اما به جرات می‌توان گفت که رایج‌ترین روش بسته‌بندی زعفران در داخل می‌باشد.همچنین به دلیل داشتن شفافیت ، مشتری می‌تواند زعفران را مشاهده کرده و از کیفیت آن اطمینان حاصل نماید.

بسته_بندی پاکتی برای بسته بندی زعفران

پک‌های لوکس (صادراتی) در بسنه بندی زعفران :

خاص‌ترین و جذاب‌ترین نوع بسته‌بندی در زعفران استفاده از پک‌های چوبی ، مخمل و دیگر پک‌های موجود در بازار است که ارزش زعفران شما هزار برابر بالا می‌برد.گرانترین نوع بسته بندی زعفران همین نوع می‌باشد که بخش عمده فروش آن در کشور‌های خارجی به چشم می‌خورد و بسیار پر طرفدار در زمینه صادرات است.

داخل این پک‌ ها معمولا علاوه بر زعفران ، یک عدد هاون جهت پودر کردن و بعضا یک عدد قوری پیرکس کوچک جهت دم‌آوری زعفران گذاشته می شود که همین کار باعث بالا رفتن ارزش محصول شما در صادرات و حتی تجارت داخلی شما می شود و باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

از فواید این نوع بسته‌بندی ، زیبایی ، کارایی ، استحکام و شفافیت است و از معایب آن می‌توان به قیمت بسیار بالای آن و همچنین فضای زیادی که اشغال می‌کند اشاره کرد.

پک_های لوکس (صادراتی) در بسنه بندی زعفران

جمع‌ بندی

اگر به دنبال راهی برای بسته‌بندی زعفران خود هستید در گام اول بازار هدف خود را مشخص کنید. هر کدام از روش‌های بالا مناسب بازار مختص به خودش است و تا زمانی که بازار هدف خود را تعیین نکرده‌اید بهتر است نوع بسته‌بندی خود را نیز تعیین نکنید. بسنجید که مشتری مدنظرتان تا چه حد از مبلغ قادر به پرداخت خواهد بود و انتظارات آن از بسته‌بندی زعفران چه چیز‌هایی است.

اگر قصد صادرات زعفران را دارید نیز پیشنهاد تجارت یونیورسیتی که یکی از معتبر ترین مجموعه ها در آموزش تجارت در ایران است مشاهده ویدئوهای آموزشی رایگان در حوزه صادرات محصول می باشد که در این آموزش ها به نکات مربوط به بسته بندی محصول اشاره شده است. برای دریافت مشاهده ویدئو های رایگان با پشتیبانی تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x