صادرات به عراق

صادرات به عراق پله اول برای صادرات موفق

بیشترین میزان صادرات از ایران به کشورهای خارجی از گذشته تا به حال متعلق به کشور عراق بوده و هست.تاجران بسیاری سالیان سال از طریق صادرات محصولات خود به این کشور سودهای کلانی را کسب کرده‌اند ، این روند همچنان ادامه خواهد داشت. شما میتوانید به جمع صادر کنندگان به عراق بپیوندید و تجارت خارجی خود را شروع کنید .

ایران و عراق به دلیل داشتن مرز مشترک بسیار طویل همواره جزو بهترین مشتریان یکدیگر بوده‌اند.یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها برای صادرات به هر کشوری آگاهی از فرهنگ ، سلیقه ،اقتصاد و جمعیت شناسی آن کشور است که عراق نیز از این قضیه مستثنی نیست. در این مقاله  برای صادرات به عراق به مواردی که شما نیاز دارید اشاره کرده ایم.

صادرات به عراق پله اول برای صادرات موفق

کشور عراق را برای صادرات بهتر بشناسید!

کشور عراق دارای جمعیتی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر با میانگین سنی ۲۱ سال می‌باشد که اکثریت این جمعیت را اقوام اهل سنت ، و شیعه ، کردها تشکیل داده‌اند که این بدان معنی است که از نظر فرهنگی با یک کشور مذهبی روبه رو هستید و با شناخت این موضوع میتوانید محصول بهتری برای صادرات انتخاب کنید.

از مهم‌ترین محصولات معدنی این کشور می‌توان به گوگرد و نفت اشاره کرد.در بخش کشاورزی نیز خرما ، گندم ، جو و پنبه از رایج‌ترین محصولات عراق به شمار می‌آید.بنابر این شما باید بررسی کنید که ایا شما با انتخاب کردن محصولاتی که گفتیم میتوانید مخاطب هدف پیدا کرده و محصول خود را به آنها ارائه دهید ؟

همچنین کشور عراق در صنعت نیز حرفی برای گفتن دارد و در زمینه نفت و مشتقات آن ، صنعت چرم سازی ، نساجی ، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی فعال می‌باشد.حال برای اینکه بتوانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و بررسی های لازم را انجام دهید پیشنهاد میشود که با تیم متخصص تجارت یونیورسیتی به صورت رایگان گفتگو کنید تا شما را راهنمایی نمایند.

راهنمایی بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه انتخاب محصول و پیشنهاد فرصت موجود برای صادرات به عراق

چگونگی صادرات به عراق

آمار و ارقام نشان می‌دهد که تقریبا ۲۴درصد از کل صادرات ایران به کشورهای خارجی متعلق به عراق است.هرچند این عدد بیانگر سهولت و حجم زیاد صادرات به عراق می‌باشد اما با این حال برای صادرات به این کشور بایستی با تجار کشورهای قدرتمندی همچون چین ، هند ، ایالات متحده آمریکا ، سنگاپور ، عربستان و … رقابت کرد.

به بیانی دیگر اگر می‌خواهید کالای خود را به عراق صادر کنید باید از کیفیت آن ، بسته بندی با توجه به سلیقه و فرهنگ کشور عراق و تقاضای بازار این کشور اطمینان حاصل نمایید.با رعایت کردن این چند فاکتور می‌توانید به راحتی محصول خودتان را صادر کنید و طعم شیرین اولین صادرات موفق خود را بچشید.اگر محصول انتخابی شما زعفران برای صادرات به عراق می باشد پیشنهاد میکنم با توجه به فاکتور بسته بندی و رقابت با صادر کنندگان دیگر در این زمینه مقاله آموزشی بسته بندی زعفران را مطالعه کنید.

همچنین اگر دانشی در این زمینه ندارید و دوست دارید صادرات به عراق را با محصول خود شروع کنید ، کافیست که مجموعه تجارت یونیورسیتی که بزرگترین مرجع آموزش تجارت در ایران است تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید تا شمارا در به طعم شیرین صادرات موفق نزدیک کنند.

مشاوره رایگان برای درک بهتر از دانش صادرات 02191691327

چه محصولی برای صادرات به عراق مناسب است ؟

چه محصولی برای صادرات به عراق مناسب است ؟

اگر هیچ محصولی ندارید و به دنبال صادرات به عراق هستید یکی از بهترین راه های انتخاب محصول،  پرس‌وجو از تاجران متخصص در بازار عراق است.اما شاید برای شما مقدور نباشد که از نیاز بازار عراق اطلاعات بدست آورید و با تاجران عراقی صحبت کنید چرا که نیاز به سفر و تسلط به زبان عربی دارید.

به همین خاطر کسب اطلاعات و استفاده از تجربیات متخصصین این کار شما را نسبت به دیگر افراد چند مرحله جلوتر برده و دید بهتری برای شروع صادرات به شما می‌دهد.در صورت تمایل برای ارتباط با متخصصیت این کار که تجربه تجارت با عراق را داشته اند شماره خود را برای ما ارسال کنید تا شمارا به متخصصین و تاجران این حوزه معرفی کنیم.

یکی دیگر از روش های موثر جهت انتخاب کالا ، استفاده از داده‌های سایت گمرک می‌باشد.از طریق سایت گمرک شما می‌توانید فایل اکسل کل صادرات یا واردات سال‌های اخیر و سال جاری را بارگیری کنید و در قالب نرم‌افزار اکسل مشاهده کنید.از طریق قسمت فیلتر این نرم‌افزار می‌توانید تمامی محصولات صادر شده به عراق را مشاهده کنید و همچنین می‌توانید ترتیب آن‌‌ها را از گرانترین به ارزانترین معامله قرار دهید تا متوجه شوید چه کالاهایی بیشتر و در چه حجمی صادر شده‌اند.

کالاهای مجاز و غیرمجاز برای صادرات به عراق

  • برخی از کالاهای مجاز برای صادرات به عراق عبارتند از :
  • محصولات کشاورزی
  • محصولات لبنی
  • أنواع حیوانات زنده
  • لوازم خانگی
  • أنواع ماشین آلات
  • أنواع کالاهای معدنی
  • و بسیاری از کالای دیگر …

اما همچنین هر کشور از جمله عراق به دلیل داشتن قوانین و مقررات خاص خود مجوز واردات بعضی از کالاها را به تاجران خارجی نمی‌دهد و شما به عنوان یک تاجر در شروع کار خود بایستی این لیست را مشاهده کرده و در جریان کالاهای غیرمجاز هر کشور قرار گیرید.لیست کالای های غیرمجاز جهت صادرات به عراق عبارتند از :

۱.کالاهای ممنوعه مخالف سیستم عمومی که توسط مراجع ذی‌صلاح تعیین و در روزنامه رسمی منتشر می‌شود.

۲.کالاهای قابل اشتعال ، به استثنای سوخت‌های لازم برای کارهای سرمایه‌گذاری که توسط سرمایه‌گذار در شرایطی که مشخص می‌کند مجاز است.

۳.اسلحه و مهمات و مواد منفجره از هر نوع.

۴.کالاهای مخالف قانون حفاظت از مالکیت تجاری ، صنعتی ، ادبی و هنری.

۵.انواع مخدر و مشتقات آن.

۶.کالاهای ساخت کشوری که عراق آن را بایکوت اقتصادی کرده است.

صادرات خرما یکی از دیگر محصولات پرسود صادراتی ایران که پیشنهاد میشود حتما مقال صادرات خرما را مطالعه کنید.

مدارک لازم برای صاردات به عراق

مدارک لازم جهت صادرات به عراق

مانند صادرات کالا به هر کشوری ، صادرات به عراق نیز نیازمند مدارک و اسناد مختص به خودش است که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از :

  • گواهی مبدا به هردو زبان انگلیسی و عربی.
  • ارائه نسخه انگلیسی و عربی فاکتور فروش.
  • گواهی بهداشت در صورتی که محصولتان جزو مواد غذایی است.
  • گواهی سلامت در صورتی که محصولتان جزو مواد غذایی است.
  • مهر حلال در صورتی که محصولتان جزو مواد غذایی است.
  • استانداردهای ایزو در صورت امکان.
  • لیست اظهار.
  • استانداردهای ایزو در صورت امکان.
  • پکینگ لیست.
  • استاندارد محیط زیست.
  • گزارش آزمایش نمونه‌برداری و بازرسی.
  • برچسب کالا به ۲زبان انگلیسی و عربی.
  • تاییدیه بازرسی از شرکت‌های SGS و .BV
  • مجوز اداره گمرک و وزارت صمت.

شما با داشتن این مدارک میتوانید صادرات به کشور عراق را استارت بزنید و فعالیت خود را شروع کنید که در این زمینه نیاز به راهنمایی داشتید میتوانید با تیم متخصص تجارت یونیورسیتی ارتباط بگیرید.

صادرات زعفران به کشور عراق یک گزینه مهم در انتخاب محصول است که کامل صادرات زعفران را توضیح داده ایم

سخن پایانی و مهم برای صادرات به عراق

اگر در گام اول شروع صادرات هستید و هیچگونه تجربه‌ای ندارید ، قطعا انتخاب کشور عراق انتخاب عاقلانه‌ای برای شما به حساب می‌آید.یکی از چالش های صادرات به کشور‌های خارجی مسئله حمل‌ونقل می‌باشد که خوشبختانه کشور عراق در مقایسه با تمام کشورهای دیگر با چالش کمتری مواجه است.داشتن مرز مشترک بسیار طولانی با ایران (بیشترین مرز مشترک ایران با کشور‌های همسایه متعلق به عراق می‌باشد) باعث سهولت ارسال کالا به این کشور می‌شود.

شما می‌توانید محصول خودتان را زمینی ، یعنی چه با خودرو و چه از طریق خطوط ریلی و همچنین از طریق هوایی به عراق ارسال کنید.که هر ۳ روش کمترین هزینه را برای شما ایجاد کرده و کار شما را بسیار راحت می‌کند.

فرض کنید برای شروع صادرات خود از کشورهای غیر همسایه و یا حتی از کشور های اروپایی و آمریکایی اقدام می‌کردید ، مطمئنا با مشکلات بسیاری در زمینه حمل و نقل مواجه می‌شدید.اما انتخاب کشور عراق برای شروع صادرات محصول بسیار عاقلانه و منطقی است.

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x