اموزش تجارت چمدانی

آموزش تجارت چمدانی و معرفی چند محصول برای شروع

تجارت چمدانی یعنی شما به سفر خارج از کشور رفته‌اید و در مسیر برگشت چمدان را با اجناس مختلف و به اسم وسایل شخصی پرکرده‌اید و پس از ورود ، اقدام به فروش آن اجناس را ‌می‌کنید. از این روش برای دور زدن پرداخت عوارض گمرکی استفاده ‌می‌کنند.

که در این محتوا میخواهیم به آموزش تجارت چمدانی بپردازیم و چند محصول رو برای  انجام این نوع تجارت به شما معرفی کنیم تا بتوانید در سفر های خود از این آموزش استفاده کنید و هزینه های سفر خود را از این راه جبران کنید.

علت تجارت چمدانی چیست ؟

علت تجارت چمدانی چیست ؟

تجارت چمدانی زائیده مشکلات و ایرادات اقتصادی و بازرگانی کشور توسط مردم و حرکتی کاملا خودجوش  می‌باشد و در قانون مصوب تجارتی تحت عنوان تجارت چمدانی وجود ندارد ، چرا که چمدان هر مسافر جزء وسایل شخصی به حساب می‌اید.

از همین رو مسافران برای جبران هزینه های سفر خود و یا برای استفاده از فرصتی که در حین سفر خود دارند تجارت چمدانی را انتخاب می کنند و از این طریق کسب درآمد می کنند. این نوع تجارت کاملا به شخص بستگی دارد ، اگر شخصی محصول مناسب و محصولی که حاشیه سود خوبی را داشته باشد انتخاب کند،می تواند سود و درآمد بیشتری را از فروش آنها به دست بیاورد 

در انتهای این مقاله به چند نوع محصولی که میتواند حاشیه سود خوبی را برای شما داشته باشد تا با فروش آنها سود بیشتری را بدست بیاورید اشاره کردیم و در رابط با آنها صحبت کردیم .

اگر تمایل دارید و در ذهن خود دوست داشتید محصولی را که دارید و یا انتخاب می کنید تا تجارت را به صورت جدی تر و بزرگ تر انجام دهید، پیشنهاد میکنم مقاله تجارت خارجی چیست را مطالعه نمایید و یا با شماره پشتیبانی مجموعه تجارت یونیورسیتی که به صورت تخصصی در آموزش تجارت فعالیت دارد تماس گرفته و اطلاعات کافی را دریافت کنید.

سود تجارت چمدانی

با توجه به نوع محصولی که برای تجارت چمدانی انتخاب می‌کنید حاشیه سود شما در تجارت چمدانی می‌تواند متغیر باشد. همینطور کشور مقصد و نوع بازاریابی و انتخاب خریدار شما نیز در این قضیه بی تاثیر نیست. اما به طور مثال اگر بخواهید زعفران کار کنید در قدم اول باید بدانید که میزان مجاز حمل زعفران در چمدان ۱۰۰ گرم می‌باشد.

 به طور میانگین هر یک گرم زعفران بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان می‌باشد. یعنی هر ۱۰۰ گرم برای شما بین ۴ تا ۷ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.اما با بررسی از سایت فروشگاه‌های خارجی متوجه می‌شوید که زعفران در خارج از ایران تقریبا ۲ برابر قیمت داخل به فروش می‌رسد یعنی شما با هر چمدان می‌توانید تقریبا ۷ میلیون تومان سود خالص داشته باشید.

این تنها یک مثال از محصول زعفران بوده که جزء بهترین کالاها برای تجارت چمدانی است ، حال ممکن است به ازای هر کشور اعداد ارقام کمی بالاتر یا پایین‌تر باشد که پیشنهاد ما برای تجارت چمدانی زعفران کشور ترکیه است.

سود تجارت چمدانی

برای مثال خاویار که حد مجاز آن در چمدان ۱۲۵ گرم می‌باشد تقریبا بین ۴ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه خرید برای شخص شما دارد. قیمت خاویار ایرانی اصل در خارج از کشور بالغ بر ۱۵۰ دلار به ازای هر ۵۰ گرم می‌باشد. یعنی به ازای هر چمدان تقریبا ۱۰ تا ۱۲ میلیون سود خالص برای شما دارد. اینها فقط چند مثال برای اطلاع شما از وضعیت بود و ممکن است در کشورهای مختلف و یا با کالاهای دیگر متغیر باشد.

حال پیشنهادی بهتر و پرسود تر برای شما داریم که اگر برای آن وقت بگذارید و روی این کار تلاش کنید قطعا نتیجه خوبی را خواهید گرفت، این پیشنهاد اینست که شما پس از چند بار انجام تجارت چمدانی وارد بحث صادرات شوید. برای انجام صادرات هم هیچ نگران دانش آن نباشید چراکه ما به صورت رایگان هم ویدئو های اموزشی در اختیار شما قرار میدهیم هم میتوانید مطلب آموزش صادرات تجارت یونیورسیتی را مطالعه کنید.

تجارت با سرمایه کم یک فرصتی متفاوت برای کسب درآمد با سرمایه کم

دلیل عدم سخت‌گیری دولت برای تجارت چمدانی !؟

چند سال اخیر به دلیل بالا رفتن مخارج سفر خارجی و حذف ارز دولتی برای مسافران این نوع تجارت کمرنگ‌تر شده اما همچنان راهی برای جبران کردن هزینه‌های سفر و یا سود اندک به حساب می‌آید.

محدودیت‌های گمرکی در تجارت چمدانی

در رابطه با خروج کالا از ایران محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده به منظور جلوگیری کردن از فعالیت تجاری در قالب تجارت چمدانی.برخی از این محدودیت ها به شرح زیر می‌باشد :

  • محدودیت حمل حداکثر ۱۰ کیلوگرم پسته به ازای هر پاسپورت (گذرنامه)
  • محدودیت خروج حداکثر ۱۰۰ گرم زعفران از کشور برای هر نفر
  • حداکثر متراژ خروج مجاز فرش از ایران تا سقف ۲۰ متر مربع برای هر نفر

حداکثر میزان طلای مجاز برای خروج از کشور ۱۵۰ گرم برای هر نفر و برای استفاده شخصی

بهترین کالا برای تجارت چمدانی

بهترین کالا برای تجارت چمدانی

انتخاب محصول در تجارت چمدانی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به دلیل محدود بودن حجم چمدان محصول انتخابی باید دارای ارزش مادی بالایی باشد تا سود حاصل از فروش آن منطقی و معقول باشد.قبل از خرید محصول ، بررسی نیاز بازار هدف یکی از ارزیابی های لازم جهت پایین آوردن ریسک شما خواهد شد. برخی از بهترین کالا های برای تجارت چمدانی از ایران عبارتند از : 

زعفران جزء بهترین کالا برای تجارت چمدانی

زعفران یا طلای سرخ به دلیل قیمت بالا و وزن کم محبوب‌ترین کالا برای تجارت چمدانی است ، مهم نیست به کدام کشور سفر می‌کنید ، اگر با خودتان زعفران داشته باشید قطعا خریداران زیادی خواهد داشت.مخصوصا زعفران سرگل و با کیفیت بالا.همچنین اگر بر روی بسته‌بندی آن کار شود حاشیه سود بالاتری نیز خواهد داشت.

خاویار ایرانی جزء بهترین کالا برای تجارت چمدانی

خاویار ایرانی یکی از گرانترین محصولات خوراکی در جهان به حساب می‌آید.کیفیت بالای خاویار در ایران همه طرفداران این خوراکی را جذب خود کرده است.امروزه خاویار اصل ایرانی در بازار ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان به ازای هر ۵۰ گرم معامله می‌شود.طبیعتا فروش آن در خارج از کشور هم حاشیه سود بالایی خواهد داشت و هم خریدار به وفور دارد.

پسته جزء بهترین کالا برای تجارت چمدانی

پسته یکی دیگر از مجصولات گران قیمت و کم حجم ایرانیست که همانند زعفران در سرتاسر دنیا طرفدار و خریدار بی‌شماری داشته. پسته اکبری و پسته احمد آقایی به دلیل قیمت و حاشیه سود بیشتر برای تجارت چمدانی بیشتر توصیه می‌شود.

همچنین در نظر داشته باشید که محصول پسته با اینکه پیشنهاد و گزینه مناسبی برای تجارت چمدانی میباشد اما در مرحله اول میتوانید با بازار داخلی کار خود را شروع کنید و برای پسته بازاریابی کنید ، که پیشنهاد ما مطالعه آموزش تجارت داخلی میباشد چراکه به موضوعات متفاوتی در زمینه تجرات داخلی پرداخته ایم که میتوانید در فروش و تصمیم شما تاثیر گذار باشد.

دانه هِل سبز جزء بهترین کالا برای تجارت چمدانی

امروزه در بازار ایران هر یک کیلو دانه هِل سبز بین ۲ تا ۳ میلیون تومان فروش می‌رود.این دانه ارزشمند و مقوی که در دسته زنجبیل ها قرار دارد به شدت طرفدار داشته و تولید آن در ایران و استان سیستان و بلوچستان نیز رواج دارد.

خرما پیارم جزء بهترین کالا برای تجارت چمدانی

گرانترین و ارزشمندترین خرمای ایران که به خرمای پیارم معروف است امروزه در بازار داخلی بین ۲۵۰ تا بیش از ۴۰۰ هزارتومان به ازای هر یک کیلو گرم به فروش می‌رسد.به قدری طرفداران این خرما در جهان زیاد هستند که شما می‌توانید تا ۲ برابر قیمت نیز این محصول با ارزش را در خارج از کشور به فروش برسانید.

تجارت چمدانی به ترکیه

تجارت چمدانی به ترکیه

تجارت چمدانی به  ترکیه از تجارت های رایج در بین مسافران و تاجران می‌باشد.همجواری ایران و ترکیه و نزدیک بودن آداب رسوم این دو کشور از دلایل رایج بودن این تجارت می‌باشد.از محصولات پرکاربرد برای صادرات به ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱-تجارت چمدانی زعفران :

زعفران به دلیل بالا بودن قیمت نسبت به حجم آن دارای سوددهی بالایی برای مسافران می‌باشد.از طرفی دیگر در سرتاسر دنیا مخصوصا در ترکیه طرفدار و مشتری‌های خود را دارد.به همین خاطر یکی از محصولات پرسود برای صادرات به ترکیه می‌باشد

 تجارت یونیورسیتی یک مجموعه فعال در زمینه تجارت می باشد که آموزشی مرتبط با تجارت زعفران را به صورت کامل و رایگان در اختیار مخاطبین خود قرار داده است ، پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات کامل و حائز اهمیت در رابطه با تجارت زعفران این آموزش ها را مشاهده نمایید .

صادرات زعفران یک محصول پرسود صادراتی که در صورت داشتن زعفران پیشنهاد میشود

۲-تجارت چمدانی پسته به ترکیه :

یکی دیگر از محصولات پرسود صادراتی به ترکیه از طریق چمدان پسته می‌باشد.پسته هم مشابه به زعفران به دلیل ارزش مادی بالا دارای حاشیه سود بالایی می‌باشد و مورد توجه بسیاری از مسافران و تاجران است.

۳-تجارت چمدانی صنایع دستی به ترکیه :

غنی بودن ایران از لحاظ فرهنگ و هنر و وجود صنایع دستی بسیار ازشمند از فرصت‌های بزرگ برای ما ایرانیان است.تنوع و کیفیت بالای این کالا‌ها در همه ‌جای دنیا مخصوصا کشور ترکیه طرفداران زیادی دارد.خرید دست اول این محصولات و فروش با قیمت بسیار بالا در ترکیه از راه های کسب درآمد و سود بالا برای مسافران می‌باشد.

تجارت چمدانی لباس

۴-تجارت چمدانی لباس به ترکیه :

صنعت پوشاک همیشه مشتری و مصرف‌کننده‌های زیادی دارد به همین خاطر صادرات چمدانی این محصول دارای سود معقول و مناسبی می‌باشد.

۵-تجارت چمدانی لوازم‌جانبی به ترکیه :

امروزه با پیشرفت تکنولوژی طرفداران آن در بین جوانان بسیار بیشتر از قبل شده و نیاز به وسایل الکترونیکی و لوازم جانبی ‌آن روز به روز بیشتر می‌شود.به همین خاطر بازار خرید و فروش آن در سرتاسر دنیا زنده و سود‌آور می‌باشد.

تمامی موارد و کالا‌های ذکر شده قابل ارسال به کشورهایی جز ترکیه نیز مرسوم و دارای حاشیه سود نسبتا معقولی می‌باشد

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x