تجارت داخلی چیست؟ تفاوت تجارت داخلی با خارجی

تجارت داخلی چیست ؟

تجارت داخلی یعنی هرگونه فعالیت تجاری مانند معامله یا داد و ستد درون کشور که با واحد پولی مشترک و داخلی انجام شود.

تفاوت تجارت داخلی با تجارت خارجی

به دلایل متعددی این نوع تجارت در مقایسه با تجارت خارجی به مراتب راحت‌تر و ساده‌تر می‌باشد.یکسان بودن واحد پولی طرفین معامله در تجارت داخلی کار را در مبحث قیمت‌دهی بسیار ساده می‌کند.شما به راحتی می‌توانید قیمت دقیق مدنظر خودتان را به مشتری بدهید و یا برعکس قیمت دقیق را از فروشنده دریافت کنید و قدرت تصمیم گیری در خرید و فروشتان را افزایش دهید.در بحث نقل و انتقالات مالی فقط از طریق ارسال شماره کارت یا شماره شبا می‌توانید وجه مورد نظرتان را در کسری از ثانیه دریافت کنید و یا انتقال دهید.

به دلیل مشترک بودن فرهنگ شما و طرف دیگر معامله صحبت کردن و گپ‌ زدن به مراتب راحتتر از برقراری ارتباط در تجارت خارجی می‌باشد که همین امر کار شما را برای انجام معاملات اقتصادی با کیفیت‌تر بسیار ساده می‌کند.نکته مثبت بعدی در بحث تجارت داخلی حمل‌ونقل می باشد.در معاملات داخلی هیچگونه نگرانی بابت حمل‌ونقل وجود ندارد چراکه به راحتی از طریق شرکت‌های حمل می‌توانید محصولتان را به هرکجای ایران ارسال و یا از هرکجا دریافت کنید.

علی‌رغم تمام نکات مثبتی که تجارت داخلی نسبت به تجارت خارجی دارد باید اشاره کرد که راه‌حل نجات کشور از شرایط اقتصادی حال حاضر تجارت داخلی نمی‌باشد بلکه تجارت خارجی و ارزآوری به داخل است که باعث بالا رفتن شاخص‌های اقتصادی کشور می‌شود و باعث جلوگیری از رشد تورم می‌شود.در واقع ترکیب تجارت داخلی و خارجی با همدیگر می‌توان به اقتصاد خانوار‌ها کمک چشم‌گیری کند. اگر تمایل به انجام تجارت خارجی دارید ما در مقاله تجارت خارجی چیست به طور کامل در این باره صحبت کردیم و میتوانید اطلاعات مفیدی را بدست آورید.

یکی از محبوب ترین تجارت های خارجی که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند صادرات به دبی است که پیشنهاد میشود مقاله صادرات به دبی را مطالعه کنید.

آموزش تجارت داخلی به صورت تخصصی

یکی از مسائل مهم برای اینکه بتوانید در تجارت داخلی موفق باشید اینست که با توجه به آموزشی درست و کاربردی مسیر خود را بچینید ، اینکه چطور ارزش های محصول خود را بشناسید و بتوانید از این ارزش ها برای بدست آوردن و جذب مشتری استفاده و خیلی از مسائل دیگه که باعث موفقیت و تجربه کسب و کارتان میشود را باید یادبگیرید.

اما توجه داشته باشید که برای یادگیری این مسائل و نکات ارزشمند نباید حتما یک دوره آموزشی پولی را تهیه کنید چراکه مطالب ارزشمندی وجود دارد که ارزش آنها بسیار زیاد بوده ولی رایگان در دسترس ما قرار دارد. به همین خاطر پیشنهاد میشود دوره کاملا رایگان آموزش تجارت داخلی مارا حتما مشاهده کنید چراکه بیش از 10،000 نفر تا به الان از این دوره رایگان استفاده کرده اند و به نتیجه های مناسبی رسیده اند.

برای مشاهده ویدئو های دوره رایگان بر روی  مشاهده ویدئو کلیک کنید

نمایش ویدیو درباره کاور جلسه اول هفت خان صادرات

مباحث اصلی در تجارت داخلی

در مبحث تجارت داخلی بالغ بر ۲۰ سرفصل وجود دارد که به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد :

 

  • انتخاب محصول یا خدمت برای تجارت
  • اصول راه‌اندازی و ثبت شرکت
  • بازاریابی فروش
  • نکات معامله
  • قرارداد‌ها
  • حسابداری
  • مالیات
  • بیمه
  • تسهیلات

و …

 

موارد فوق از اصلی‌ترین مباحث برای یادگیری تجارت داخلی می‌باشد که با تسلط‌ بر این مباحث انتظار می‌رود که تجارت داخلی موفقی را استارت بزنید.

هرچند بسیار مورد و موضوع دیگر در زیرشاخه تجارت داخلی وجود دارد که برای داشتن تجربه‌ تجارتی بهتر نیاز است که بر تمامی این موارد تسلط داشته باشید

چطور با سرمایه کم در ایران تجارت کنیم ؟

شروع تجارت با سرمایه کم از دغدغه‌های اصلی مردم میباشد.همه ما در اطرفیان خود افرادی را میشناسیم که سرمایه بسیار کم و گاها بدون سرمایه اولیه ، بیزینس پرسودی برای خود دست‌وپا کرده‌اند و روز به روز در حال گسترش دادن کسب‌وکار خود‌ هستند که علت این اتفاق اصولی کار کردن و منطقی پیش‌بردن مسائل می‌باشد.اینکه چه محصولی را برای تجارت انتخاب کنید ، چه میزان به فعالیت در این حوزه علاقه‌مند هستید، چه میزان اطلاعات نسبت به تجارت داخلی و محصول خود دارید ، آیا به درستی آموزش دیده‌اید یا خیر و بسیار مورد دیگر از موارد تاثیرگذار در شروع کسب‌وکار شما میباشد.

مباحث دیگر از جمله بازاریابی اصولی و مشتری‌یابی نیز به شدت در روند رشد بیزینس شما تاثیر دارد.پس برای شروع تجارت موفق با سرمایه کم نیازمند ساعت‌ها یادگیری و آزمون‌وخطاهای متعدد‌ هستید و موفقیت به‌ طور شانسی جلوی راهتان قرار نمی‌گیرد.پس  قبل از شروع هر بیزینسی آن را به طور کامل و دقیق یاد بگیرید چرا که هیچ تاجری بدون داشتن علم و یادگرفتن آن به موفقیت نرسیده است.برای کسب اطلاعات کاربردی و مفید که شمارا در مسیر آموزش یادگیری تجارت جلو می اندازد مطالعه آموزش صادرات می باشد که به شما اطلاعاتی مفیدی برای شروع و یادگیری صادرات میدهد.

بهترین تجارت‌ها در‌‌ ایران بر پایه دانش و همچنین تجربه بنا شده‌اند.به‌زبانی دیگر ترکیب علم و دانش و آزمون خطاهای متعدد به مرور از شما یک تاجر موفق خواهد ساخت.همینطور برای موفقیت سریعتر در این مسیر نکات زیر را حتما رعایت کنید :

  1. بهتر است در معامله اول به هیچ عنوان سود دریافت نکنید
  2. برای کسب سود هیچوقت عجله نکنید و صبور باشید
  3. به میزان و درصد سود خودتان در معامله‌های اول فکر نکنید

    4.دست از تلاش کردن برندارید و به آینده پرسود خود یقین داشته باشید

۵ نکته طلایی از جنبه ذهنی برای موفقیت در تجارت

قدرت ذهن مسئله بسیار مهمی است که بر هر موضوعی مخصوصا موضوع کار و تجارت تاثیر به سزایی دارد.همانطور که اتاق شما نیاز به گردگیری و مرتب شدن دارد ذهن شما نیز نیازمند خلوت شدن و تمیز شدن دارد و هرچه بیشتر برای مرتب کردن ذهن خود وقت بگذارید نتایج آن را بیشتر و بیشتر در زندگی و همچنین کسب و کار خود مشاهده می‌کنید.با نگاه کردن به زندگی تاجر های موفق متوجه نکات ذهنی مشترکی می‌شویم که رعایت کردن این نکات به شدت تاثیر مثبتی در سبک و روش زندگی شما خواهد گذاشت.این نکات به شرح زیر می‌باشند :

ورزش کنید

به جرات می‌توان گفت که یکی از راه های بالا بردن سطح هوش و خلاقیت در انسان ورزش می‌باشد.تحقیقات نشان داده کسانی که در هفته ۵ روز و هر دفعه ۳۰دقیقه ورزش می‌کنند به مراتب از افراد دیگر از سطح هوش ، خلاقیت و همچنین انرژی بالاتری برخوردار هستند.

تفریح و سرگرمی را جدی بگیرید :

با نگاه به زندگی افراد موفق متوجه می‌شویم که داشتن سرگرمی در کنار کار بسیار برای روحیه ، خلاقیت و توانایی مفید است و جزو ملزومات زندگی هر فردی است.داشتن سرگرمی به شما کمک می‌کند که از استرس،فشار و بار روانی حاصل از کار تخلیه شوید و برای روز بعد و پیشرفت در کار خود همیشه آماده باشید.

دنبال یادگیری بیشتر باشید :

تحقیقات نشان می‌دهد که یادگیری موضوعات و مسائل جدید تا ۴۰درصد به بازدهی شما در کار کمک کرده و از طرفی دیگر بر روی خصوصیات شخصی و فردی شما نیز تاثیرات مثبت به‌سزایی دارد.بعضی ها با یادگیری زبان های مختلف و بعضی دیگر با یادگیری مسائل مرتبط با شغل خود این کار را انجام می‌دهند.

یکی از نکات مهم برای اینکه بتوانید موفقیت بهتری را برای یادگیری کسب کنید اینست که خودتان را محدود نکنید ، یعنی تنها محدود به تجارت داخلی نباشید بلکه با یادگیری تجارت خارجی سطح کاری خودتان را بالا ببرید.به طور مثال در پس از کار کردن بر روی محصولات ادویه برای بازار داخلی کم کم به فکر صادرات ادویه باشید، تا سطح و میزان درآمد بیشتر و بهتری را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید :

خواندن زندگی‌نامه افراد موفق ، اخبار روز دنیا و همچنین کتاب به شما در زمینه پیشرفت کاری بسیار کمک می‌کند.سعی کنید همیشه برای زمان‌های خالی خود یک کتاب و یا چیزی برای مطالعه همراه خود داشته باشید.

جمع‌بندی

در‌ دل تجارت داخلی بی‌نهایت فرصت‌ طلایی وجود دارد که با انتخاب هوشمندانه و مسیریابی درست می‌توان سرعت پیشرفت خودتان را بیشتر کنید.می‌توان مسیری که خیلی از تجار قدیمی در طی ۲۰ یا ۳۰ سال طی کرده‌اند را در طی ۱ یا ۲ سال طی کرد.فقط و فقط با یادگیری صحیح و اصولی تجارت و اجرای آن در روند کار می‌توان به این موفقیت دست یافت.

در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر و شروع تجارت داخلی میتوانید با تیم حرفه ای تجارت یونیورسیتی در این زمینه ارتباط برقرار کنید و آموزش های لازم در تجارت داخلی را دریافت کنید.

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

3.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی میرضایی
علی میرضایی
4 ماه قبل

پروسه ثبت شرکت چقدر زان میبره و چقدر هزینه داره؟

وحید نوری
وحید نوری
4 ماه قبل

یک سوال داشتم که من الان یک شرکت رسمی در حوزه فروش شیرآلات دارم حالا میخواستم ببینم کسی مثل من میتونه یک شرکت دیگه به نام خودش ثبت کنه؟

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x