تجـــــــــــــارت یــونیــورسیــتی

با خیال راحــــــــــــــــــت تجارت کنید

صادرات به روسیه

صادرات به روسیه فرصتی مناسب برای تاجران ایرانی که میخواهند طعم صادرات موفق را بچشند چراکه این کشور بستر مناسبی برای واردات و خرید محصول را دارد

صادرات به روسیه

کشور روسیه همواره یکی از بهترین خریداران محصولات ایران مخصوصا در زمینه مواد غذایی بوده و است. این کشور به لحاظ جغرافیایی به دلیل سرمای شدید قادر به تولید هرنوع گیاه یا میوه‌ای نمی‌باشد به همین دلیل ناچار به جایگزین کردن آن از طریق واردات از کشور‌های گرمسیر‌تر می‌باشد و این موضوع شرایط خوبی را برای صادرات به روسیه فراهم کرده است.

 کشور ما ایران به دلیل ۴ فصل بودن یکی از بهترین کشورهای منطقه برای کشت و پرورش محصولات غذایی است و همچنین به دلیل روابط سیاسی مناسب بین این دو کشور ، شرایط صادرات به روسیه تا حد زیادی برای تاجران فراهم است.البته کالاهایی غیر از مواد غذایی نیز به روسیه صادر می‌شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با کشور روسیه برای صادرات

آشنایی با کشور روسیه برای صادرات

در اولین قدم برای صادرات به روسیه بهتر است با فرهنگ ، اقلیم و اطلاعات کلی این کشور آشنا شویم. این کشور که سه چهارم آن درقسمت شرقی اروپا قرار دارد و یک چهارم آن در آسیای شمالی به لحاظ کلی یک کشور اروپایی محسوب می‌شود و همسایگی با ۱۴ کشور اروپایی و آسیایی این کشور را به مراتب با اهمیت تر می‌کند. 

روسیه به دلیل وسعت و جمعیت بسیار زیاد آن گزینه مناسبی برای صادرات به حساب می آید چرا که از فرهنگ و سبک زندگی های متفاوتی شکل گرفته شده که این موضوع میتواند دست شما را برای صادرات به روسیه باز بگذارد.

صادرات زعفران یک محصول پرسود صادراتی ایران که صفر تا صد صادرات آن را توضیح داده ایم

برترین صادرکنندگان به روسیه

طبق آمار و ارقام سال ۲۰۱۷ مجموع واردات روسیه معادل ۲۲۱ میلیارد دلار بوده که از اصلی‌ترین این کالاها می‌توان به ماشین آلات ، فلزات ، پلاستیک و وسایل پلاستیکی ، لاستیک ، مواد غذایی و کشاورزی ، محصولات چوبی و … اشاره کرد. 

همچنین از برترین صادرکنندگان به روسیه در جهان می‌توان به چین (۲۰ درصد ) ، آلمان ( ۱۳ درصد ) ، بلاروس (۵.۶ درصد ) ،ایالات متحده آمریکا ( ۴ درصد ) و ایتالیا ( ۴ درصد ) اشاره کرد.

در این بین ایران با کمتر از ۱ درصد سهم اندکی از صادرات به روسیه را شامل می‌شود که باتوجه به پتانسیل‌های داخلی در ایران و همچنین نیاز و تقاضای بازار روسیه این عدد جای رشد بسیار زیادی دارد، و برای این موضوع باید به صورت درست نیاز سنجی کرد که کشور روسیه به چه نوع کالایی نیاز بیشتری دارد و در چه سطح از کیفیت خواستار آن می باشد، تا بتوانیم میزان صادرات بیشتری به این کشور داشته باشیم.

مشاوره کاملا تخصصی و رایگان برای شروع صادرات 02191691327

صادرات از ایران به روسیه

صادرات از ایران به روسیه

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد ، تقریبا بیش از ۹۵ درصد از کل صادرات ایران به روسیه شامل مواد غذایی و کشاورزی است.اقلیم سرد و خشک حاکم بر روسیه توان کاشت و تولید اکثر مواد غذایی و محصولات کشاورزی را نداده و دولت روسیه برای رفع این نیاز گزینه واردات را انتخاب کرده است، و این فرصتی بسیار ارزشمند برای تاجران ایرانی در این زمینه می باشد.

طبق آمار در سال ۱۴۰۱ ایران معادل ۷۵۱ میلیون دلار کالا به روسیه صادر کرده است که از پرفروش‌ترین این محصولات می‌توان به کیوی ، گوجه فرنگی ، أنواع خشکبار مانند پسته ، گردو ، بادام ، میوه خشک ، سیب ، خیار ، انگور و کشمش ، کاهو ، فلفل ، پرتقال و … اشاره کرد.

 می‌توان گفت هم تعداد أقلام صادراتی به روسیه بسیار اندک است و هم میزان صادرات هریک از این محصولات عدد قابل توجهی نیست، و چند علتی که میتوان در رشد حجم صادرات به روسیه را شاهد بود میتوان به تمرکز بر کیفیت محصول ، بسته بندی مناسب و قیمت مقطوع اشاره کرد که از راه‌های بالا بردن میزان صادرات به روسیه می‌باشد.

تاثیر بسته‌بندی و تحقیقات بازار در فروش

خیلی از تاجران برای صادرات به دنبال راه‌های ساده مانند فروش به صورت عمده یا فله هستند ، هرچند این نوع فروش دردسرهای کمتری دارد و به مراتب راحت‌تر است اما باید در نظر داشته باشید که نکات کوچک می‌تواند تاثیرات بسیار بزرگی در فروش داشته باشد.

به طور مثال یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتری در تجارت خارجی ، بسته‌بندی مناسب است. برای داشتن یک بسته‌بندی مناسب برای محصول در قدم اول باید به فرهنگ و آداب و رسوم کشور مقصد تسلط داشته باشیم.استفاده از بسته‌بندی‌های شیک و رنگ‌بندی مناسب بسته‌ها باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود. به طور مثال برای صادرات زعفران به روسیه باید از بسته بندی خاص استفاده کرد و این نوع بسته بندی فروش شمارا زیاد میکند که در مقاله بسته بندی زعفران به صورت کامل توضیح داده ایم.

یکی از نقاط ضعف روس‌ها در استفاده از زبان انگلیسی است ، به جرات می‌توان گفت علاقه‌ای به یادگیری و استفاده از این زبان را ندارند پس حتما در نظر داشته باشید برای طراحی بسته بندی از زبان روسی استفاده کنید و تا جای ممکن زبان انگلیسی را حذف کنید. 

صادرات به عراق به دلیل همجوار بودن آن با کشورمان باعث راحت تر شدن صادرات در اولین صادرات میباشد

خیلی از تجار برای فروش بیشتر اقدام به استفاده از بسته‌بندی های خاصی که شاید کمتر در بازار دیده شده است می‌کنند.این روش نیز در بسیاری از موارد باعث رشد فروش شده اما باید بیان کرد که استفاده از بسته‌بندی های خیلی خاص در خیلی از موارد نیز باعث شده تا مشتری برای آن به ندرت پیدا شود و با استقبال معقولی مواجه نشود که این به معنای هدر رفتن وقت و هزینه برای تاجر شده و عملا منجر به ضرر می‌شود.

پس قبل از بسته‌بندی محصول حتما اطلاعات کافی از سلایق و فرهنگ مردم کشور مقصد کسب کنید و در صورت امکان به بررسی دقیق بازار کشور مقصد بپردازید.بر فرض مثال اگر کالای شما پسته باشد شما می‌توانید با بررسی دیگر فروشنده‌های پسته در روسیه و تحلیل بسته‌بندی این فروشنده‌ها به راز موفقیت آنها پی ببرید و الگوبرداری کنید.

حال پیشنهادی که برای شروع و انجام صادرات به روسیه میشود اینست که در مرحله اول به روش تجارت با سرمایه کم با انتخاب محصول مورد نظرتان فعالیت کنید، و پس از دیدن نتیجه صادرات اول خود به روسیه ، دست به صادرات در حجم بالا بزنید.

حضور فیزیکی در کشور هدف ؛ احتمال فروش بالاتر

حضور فیزیکی در کشور هدف ؛ احتمال فروش بالاتر

اگر شرایط رفت و آمد به روسیه را برای صادرات دارید شما چندگام از دیگر تاجران جلوترید چراکه به راحتی می‌توانید هم تحقیقات بازار را انجام دهید و هم می‌توانید بازاریابی حضوری کنید. با اینکه امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث سهولت در ارتباط بین مردم در سراسر کره‌خاکی شده ، اما بازهم داشتن تعامل رو در رو به فروشنده و هم به مشتری إحساس راحتی و امنیت بیشتری می‌دهد.

بدون شک بازاریابی حضوری به مراتب موفق تر از أنواع بازاریابی مجازی خواهد بود. اما اگر رفت و آمد به روسیه برایتان نسبتا دشوار است نگران نباشید چراکه در انجام صادرات شما ملزم به سفر به کشور روسیه برای صادرات نیستید. 

تجارت یونیورسیتی که جزء بهترین مجموعه های آموزش تجارت در ایران می باشد بیش از ۳۰ روش بازاریابی ایترنتی دارد که با استفاده از فقط و فقط یکی از این روش‌ها شما می‌توانید به اولین صادرات موفق برسید و طعم شیرین فروش خارجی را بچشید.

برای دریافت روش های بازاریابی با ما تماس بگیرید 02191691327

نتیجه گیری صادرات صنایع دستی

دلیل صادرات موفق به روسیه

برای شروع صادرات به روسیه و داشتن اولین صادرات موفق به این کشور قبل از هر اقدامی به یادگیری مبانی و أصول تجارت خارجی بپردازید. همانطور که شما برای آشپزی کردن ، رانندگی کردن و یا هر کار دیگری نیاز به آموزش مقدماتی و پیشرفته دارید ، حرفه صادرات و تجارت خارجی نیز از این قضیه مستثنی نیست و بدون یادگیری احتمال موفقیت شما بسیار پایین است.

تجارت یونیورسیتی این امکان را برای شما فراهم کرده تا با یادگیری کاربردی و ۱۰۰درصد عملی بتوانید با هر محصولی که دارید بیشترین میزان فروش خارجی را تجربه کنید. برای شروع دوره رایگان نقشه گنج پیشنهاد ماست.بدون پرداخت یک ریال می‌توانید متوجه کلیت صادرات و واردات شوید و با خطای کمتری در راستای اهداف خود قدم بردارید.

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x