تجـــــــــــــارت یــونیــورسیــتی

با خیال راحــــــــــــــــــت تجارت کنید

بسته بندی خرما صادراتی

بسته بندی خرما صادراتی یکی از مراحل مهم و تاثیر گذار در فروش در انجام صادرات و تجارت خارجی می باشد چراکه اولین شناخت مشتری از محصول می باشد

اهمیت خرما در بسته بندی خرما صادراتی

خرما و بسته بندی خرما صادراتی، یکی از استراتژیک‌ ترین میوه‌ها موجود در خاورمیانه و مخصوصا ایران است که طرفدارانش در سرتاسر دنیا بی‌شمار هستند و اهمیت آن در صادرات خرما بسیار زیاد است چراکه در ادامه اشاره خواهیم کرد که حجم بسیار زیادی خرما تولید شده و صادرات آن به دیگر کشور ها یکی از فرصت های عالی برای صادرات است.

این میوه که از درخت نخل نر برداشت می‌شود برای مسلمین جهان بسیار با ارزش و با اهمیت است.و این موضوع به حجم درخواست بالای کشورهایی که شیعه هستند اشاره دارد همچنین در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۸.۹ میلیون تن خرما تولید شده است که کشورمان ایران با ۱.۳ میلیون تن در رده سوم بزرگترین تولیدکنندگان آن قرار دارد.مصر با ۱.۷ و عربستان با ۱.۶ به ترتیب اولین و دومین تولیدکننده عمده این میوه می‌باشند.

از ارزش های خرما و فواید آن به منبع فوق‌العاده فیبر و قند طبیعی میتوان اشاره کرد همچنین سرشار از ویتامینA و ویتامین K ، مواد معدنی، آهن، کلسیم، منیزیم، ریبوفلاوین، تیامین و روی هستند و فواید دیگر آن به طور خلاصه می‌توان به تنظیم کردن سطح کلسترول خون ، سلامت استخوان ، بهبود سلامت مغز ، جلوگیری از التهاب ، فواید بسیار برای زنان باردار ، درمان یبوست ، سلامت پوست ، تنظیم فشار خون و بسیار مورد دیگر اشاره کرد.

حال با این توضیحات قصد داشتیم که اهمیت خرمای صادراتی را بیان کنیم و شمارا متوجه کنیم که بسته بندی خرما صادراتی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه مخاطب های زیادی با سبک و نوع دید متفاوتی در این بازار وجود دارد که شما باید برای صادرات خرما به این موضوع توجه کنید و بسته بندی خرمای صادراتی خود را با توجه به همان مخاطب درست کنید. 

اهمیت خرما در بسته بندی خرما صادراتی

صادرات خرما در ایران

سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار صادرات خرما از ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود از خریداران اصلی آن می‌توان به عراق ، آذربایجان ، امارات ، أفغانستان ، پاکستان ، هند ، مالزی و روسیه و همچنین کشورهای اروپایی و آمریکایی نظیر آلمان ، انگلستان و ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

این موارد بیانگر اهمیت بالای صادرات خرما در بخش اقتصادی می‌باشد که همچنان پتانسیل رشد نیز دارد.از أنواع خرمای صادراتی می‌توان به خرمای زاهدی ، کبکاب ، ربی ، پیارم ، استعمران و خرمای مضافتی اشاره کرد.

اما جدا از کیفیت و نوع خرما برای صادرات یکی از مسائل بسیار پر اهمیت برای تجارت خارجی خرما ، بسته بندی خرما می‌باشد که در ادامه مقاله به آن پرداخته‌ایم.

مشاوره برای نوع بسته بندی خرما با توجه به نوع کشور هدف شما برای صادرات

بسته‌بندی مناسب خرمای صادراتی ؛ فروش مضاعف خارجی

تا چندی پیش صادرات خرما صرفا به صورت فله و یا در بسته بندی‌های بسیار معمولی انجام می‌شد اما طی گذر زمان و پیدایش بسته‌بندی های خلاقانه ، زیبا و کاربردی این پروسه کمی پیچیده‌تر و تخصصی‌تر و در عین حال سودده تر شد.همچنان بعضی از کشور ها و خریداران خارجی اولویت خریدشان تنها کیفیت خرما بوده و توجهی به بسته‌بندی آن ندارند.

اما در بسیاری از موارد بدون داشتن بسته‌بندی شیک و مناسب فروش آن سخت‌ و زمان‌بر است.بنابراین داشتن یک بسته بندی مناسب هم باعث بالارفتن سطح فعالیت شما میشود هم باعث افزایش فروش و صادرات میباشد با تجارت یونیورسیتی همراه باشید تا در ادامه این مقاله به أنواع بسته بندی‌های خرما برای صادرات بپردازیم.

بسته بندی فله ؛ فروش عمده

بسته بندی فله خرمای صادراتی ساده‌ترین نوع ممکن برای بسته‌بندی خرما فله‌ای می‌باشد که در این روش ملاک از بسته‌بندی سالم نگه داشتن خرما در طی پروسه حمل و نقل است و هیچگونه کاربرد و زیبایی ندارد.خیلی از خریداران فله‌ای خرما پس از دریافت محموله اقدام به بست‌بندی شخصی خود می‌کنند و بعد از اقدام به فروش آن می‌کنند.درواقع خرید فله و بسته‌بندی بعد از خرید یکی از راه‌های ارزان قیمت به حساب می‌آید.

بسته_بندی مناسب خرمای صادراتی

بسته بندی جعبه‌ای

در این روش بسته بندی ،خرما در بسته‌های مقوایی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ گرمی به صورت مرتب چیده می‌شود که پرکاربردترین و رایج‌ترین شیوه فروش خرما در داخل می‌باشد.این نوع بسته‌بندی نیز دارای تنوع زیادی در جنس و رنگ و طراحی دارد که می‌تواند به نسبت خریدار آن تغییر کند.

کارایی بالا و قیمت پایین آن از نکات مثبت این روش می‌باشد. از زیرشاخه‌های این نوع بسته بندی مدل پنجره‌ای و کشویی نیز طرفدار زیاد دارد.در مدل پنجره‌ای یک بخش از جعبه به صورت طلقی است که محصول درون آن دیده شود که باعث جذب مشتری میشود و خریدار کیفیت خرما را مشاهده میکند. در مدل کشویی نیز به دلیل سهولت در باز شدن و شیک‌تر بودن مشتریان خاص خود را جذب کرده و سطح کاری و بسته بندی بالاتری نسبت به بسته بندی پنجره ای خرما دارد.

صادرات خرما یکی از دیگر محصولات پرسود صادراتی ایران که پیشنهاد میشود حتما مقال صادرات خرما را مطالعه کنید.

بسته بندی جعبه‌ای

بسته بندی های خاص و لاکچری برای صادرات خرما

بعضی از مشتریان خارجی مانند امارات متحده عربی و کشورهای اروپایی به دنبال بسته‌بندی های خیلی خاص و شیک  برای محصول خرما هستند. خیلی از تولیدکنندگان داخلی با صرف هزینه و وقت زیاد برروی این نوع از بسته ها به خروجی های بسیار شیک و جذابی رسیده‌اند.

استفاده از جعبه‌های چوبی ، چرمی ، پلاستیک فشرده در تولید این بسته‌ها باعث زیبایی دوچندان شده و مشتریان خاص خود را نیز دارد.در این نوع دیگر خبری از تعداد و حجم زیادی از خرما نیست و تعداد نسبت محدودی در هر بسته می‌باشد.خرمای بدون هسته و ترکیب آن با محصولات دیگر مانند گردو ، پسته کنجد ، بادام و … در این نوع از بسته بندی به وفور دیده می‌شود.

هرچند همه این‌ها سبب بالاتر رفتن قیمت تمام شده کالا می‌شود اما طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد و محصول شما به راحتی به فروش می‌رسد.

بسته بندی های خاص و لاکچری برای صادرات خرما

صادرات زعفران به کشور عراق یک گزینه مهم در انتخاب محصول است که کامل صادرات زعفران را توضیح داده ایم

بسته بندی خرما برای تعداد انگشت‌شمار

شاید تا به حال خیلی از محصولات خوراکی به چشمتان خورده باشد که در تعداد بسیار محدود داخل یک بسته کوچک قرار دارد اما بهترین کیفیت ممکن و از گرانترین نوع آن است.برای مثال خرمای پیارم که یکی از گرانترین أنواع خرما در ایران و جهان است بعد از جدا کردن هسته آن و ترکیب آن با گردو ، پسته و … یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در این نوع بسته‌بندی می‌باشد که در تصویر زیر به این نوع بسته بندی اشاره شده و نمایش داده شده است.

فرض کنید تنها ۱۰ عدد از این خرما درون یک بسته فوق‌العاده شیک و زیبا باشد.شاید با خودتان فکر کنید که هیچ فردی حاضر به خرید چنین خرمایی با تعداد محدود و قیمت بالا نمی‌باشد اما همانطور که در بالاتر اشاره کردیم مشتریان اروپایی و اماراتی از خریداران اصلی آن می‌باشند.استفاده از این نوع خرما در پذیرایی از مهمانان وی.آی.پی در لوکس‌ترین نقاط دنیا بسیار رایج است.

در این نوع بسته‌بندی خرمای صادراتی تعداد بسیار محدودی مثلا ۱۰ عدد از نایاب‌ترین و گرانترین أنواع  خرما را قرار می‌دهید که می‌توانید همانطور که در بالا اشاره کردیم با أنواع مغز های خوراکی مثل گردو ، پسته و … ترکیب کنید و آن را بیش از پیش خاص‌تر ، ارزشمند‌تر و گرانتر کنید.

دقت داشته باشید در جزئیات طراحی ، بسته بندی ، انتخاب نوع خرما و مغز و از همه مهم‌تر کیفیت است و در تمام این مراحل بسیار حساس باشید و سعی کنید محصولی خاص و کمیاب تولید کنید. اگر یکی از این مراحل را به درستی انجام ندهید مشتری شما قطعا محصولتان را انتخاب نکرده و آن را رد می‌کند چرا که این نوع بسته‌بندی بسیار خاص و حساس است.

بسته بندی خرما برای تعداد انگشت_شمار

مشاوره برای بسته بندی خرما صادراتی 02191691327

جمع‌بندی در انجام بسته بندی خرما

قبل از انتخاب نوع بسته‌بندی خود ، حتما از کشور مقصد و نوع نیاز آن مطمئن شوید.توجه داشته باشید که برای فروش به صورت فله‌ای یا جعبه‌ای اگر مشتری مدنظرتان خرید را لغو کند شما همچنان بسیار فرصت و بسیار مشتری برای فروش دارید که می‌توانید از آنها استفاده کنید.اما در روش بسته‌بندی های خاص و لاکچری تعداد مشتریان شما بسیار کمتر می‌باشد پس بهتر است قبل از شروع بسته‌بندی از مشتری خود و خرید آن اطمینان حاصل نمایید.

عراق یکی از کشور های بزرگ برای صادرات خرما ایرانی می باشد که روش ها و شرایط صادرات به عراق را توضیح دادیم

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x