تجـــــــــــــارت یــونیــورسیــتی

با خیال راحــــــــــــــــــت تجارت کنید

پرسودترین محصولات صادراتی

محصولات پرسود صادراتی تنها محصولاتی که خریدار زیادی دارد نیست بلکه محصولاتی هم هستند که با حجم فروش کمتر سود بسایر بیشتری دارد

نگاهی متفاوت بر محصولات پرسود صادراتی

زمانی که صحبت از محصولات پرسود صادراتی می‌شود در ذهن همه افراد نفت و گاز و خرما و زعفران و از این قبیل کالاها رد می‌شود. باید توجه داشته باشید که پرفروش‌ترین کالاها و پرسود‌ترین کالاها دو مقوله کاملا جدا از یکدیگر می‌باشند و نباید در یک دسته قرار دهیم.

صرفا دانستن بزرگترین مشتری‌های محصولات ایرانی نیز شما را به جواب نمی‌رساند. اما با ترکیب تمام این مسائل و استفاده از هوش تجاری می‌توان درک کرد که چه محصولاتی در صادرات سود بیشتری برای ما خواهد داشت. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

پرفروش‌ترین محصول صادرات ایران به کدام کشور‌ها انجام می‌شود ؟

پرفروش‌ترین محصول صادرات ایران به کدام کشور‌ها انجام می‌شود ؟

همانطور که در پاراگراف قبل نیز توضیح داده شد با دانستن خریداران محصولات صادراتی ایران نمی‌توان نتیجه گرفت که چه محصولاتی پرسود خواهند بود. صرفا می‌توان نتیجه گرفت که چه محصولاتی بیشتر صادر می‌شود اما این قضیه دلیل بر پرسود بودن آن نیست.چرا که ممکن است محصولی میزان صادرات آن بالا باشد اما نسبت به محصولی دیگر میزان سود کمتری داشته باشد. 

هرچند با صادرات این محصولات تاجران ما به سود زیادی رسیده‌اند اما باید دقت کنیم که دلیل سود زیاد این نوع تجارت حجم بالای صادرات آن می‌باشد و اگر بخواهیم مقدار کمی از این محصولات را صادر کنیم طبیعتا سود آن بالا نخواهد بود. طبق آمار و ارقام کشورهای چین ، امارات متحده عربی ، عراق ، ترکیه و أفغانستان ، هند و کره‌جنوبی از بزرگترین واردکنندگان کالاهای ایرانی به حساب می‌آیند.

مشاوره کاملا تخصصی و رایگان برای پیدا کردن مشتری خارجی 02191691327

پرفروش‌ترین محصولات صادراتی ایران چیست ؟

طبق آمار چند دهه اخیر پرفروش ترین و پرکاربردترین محصولات ایرانی برای صادرات شامل  نفت و مشتقات آن ، تجارت زعفران ایرانی ، خاویار ایرانی ، فرش‌های دستباف ایرانی ، خرما ، پسته ، برنج ، چرم ، کشمش ، انار می‌باشد و همچنین در نگاه کلی‌تر می‌توان به کلیه مواد غذایی ، مواد دارویی و آرایشی بهداشتی ، مواد معدنی ، سنگ و چوب و فلزات اشاره کرد. 

باز هم لازم به ذکر است که این موارد جزء بیشترین حجم صادرات کالا به حساب آمده اما جزء پرسود‌ترین‌ها ممکن است نباشند.شما برای صادرات پرسود باید هرلحظه با توجه به نیاز بازارجهانی یک کالای خاص را انتخاب کنید تا حتی با حجم کم نیز از صادرات آن سود دریافت نمایید.

شما باید بلد باشین که چطور تجارت و صادرات محصول را به روش تجارت با سرمایه کم انجام دهید

محصولات پرسود صادراتی ایران

شاید در نظر شما پرسود‌ترین کالاهای صادراتی محصولاتی مانند زعفران و خرما و … باشد اما باید اذعان کرد که این محصولات صرفا پرفروش هستند اما حاشیه سود آنها به دلایل مختلف طی سالیان اخیر پایین‌ آمده.از مهمترین دلایل پایین آمدن حاشیه سود این محصولات اگاهی بازار جهانی و تسلط آن بر قیمت این کالاها بوده.

تقریبا تمام دنیا با زعفران و یا خرمای ایرانی آشنایی دارند و تجار خارجی گاها بهتر از تجار ایرانی از قیمت خرید و فروش این محصولات با خبرند. این یعنی شما نمی‌توانید با قیمت دلخواه خود بفروشید و اگر مقداری قیمت را بالا ببرید خریدار از خرید صرف نظر کرده و با تاجری که قیمت ارزان‌تری داشته وارد معامله می‌شود.

اما بعضی کالاها همچنان قیمت تعیین شده و مصوبی ندارند ، مانند صنایع دستی که به دلیل اضافه شدن چاشنی هنر قیمت آن متغییر است.تقریبا هر کالایی که با مبحث هنر درآمیخته شود را می‌توان با هر قیمتی در بازار ارائه کرد و کمتر کسی می‌تواند اعتراض به این قضیه داشته باشد.

به همین جهت مواردی مانند صنایع دستی ، تابلو‌های نقاشی و تابلو فرش‌ها ، فرش و گلیم و همچنین صادرات بعضی از خدمات مانند طراحی وبسایت ، طراحی کاتالوگ ، طراحی لوگو و از این قبیل موارد می‌تواند حاشیه سود بسیار بالایی برای شما داشته باشد.اما مقوله هنر فقط مربوط به خود کالا نیست و می‌توان در مسائلی مانند بسته‌بندی نیز هنر به خرج داد و کسب درآمد کرد که در پاراگراف بعدی بیشتر به آن میپردازیم.

یک تجارت پرسود که میتوانید آن را شروع کنید صادرات به عراق است و این فرصتی مناسب برای شما به حساب می آید.

هر کالایی پتانسیل سود دهی بالا دارد اگر ...

شما می‌توانید با صادرات هر کالایی که در اختیار دارید سود بالا را تجربه کنید در صورتی که به چند فاکتور توجه ویژه داشته باشید. بسیاری از تجار سودهای کلان خود را صرفا از موارد جانبی آن مانند بسته‌بندی ، حمل‌ونقل و … دریافت می‌نمایند. این به چه معناست ؟

 یعنی برای مثال شما اگر می‌خواهید خرما صادر کنید ، جدا از سود به میزان هر یک کیلو خرما ، می‌توانید با بسته بندی خرمای صادراتی و یک طراحی خاص و کاربردی حاشیه سود خودتان را تا ۲۰۰ درصد نیز افزایش دهید. اگر حجم فروشتان بالا باشد طبیعی است که درگیر بسته‌بندی نشوید اما اگر حجم فروش کالای شما متوسط یا کم است ، ریسک‌پذیر هستید و دنبال سودهای بیشتر می‌گردید پیشنهاد تجارت یونیورسیتی به شما خلاقیت در همه مراحل صادرات بخصوص مرحله بسته‌بندی می‌باشد.

 برای مثال بعضی از نام‌های تجاری در داخل به‌ جای فروش عسل به صورت شیشه‌ای و فله ، برای راحتی مصرف‌کننده بسته‌بندی در قالب سس تهیه کرده‌اند که این خلاقیت باعث فروش بیشتر و از همه مهم‌تر فروش با حاشیه سود بالاتر شده است.اگر بخواهیم از طریق فاکتورهای دیگر به حاشیه سود بیشتری برسیم می‌توانیم با ترکیب محصولات مختلف باهمدیگر به این دستاورد برسیم. 

برای مثال فروش خرما به صورت ساده و دربسته‌بندی‌های جعبه‌ای معمولی حاشیه سود بالایی ندارد اما اگر هسته آن را جدا کنیم و یا حتی داخل آن از مغزهای خوراکی مانند گردو ، بادام ، پسته و … استفاده کنیم می‌توانیم سود بسیار بیشتری در فروش آن کسب کنیم. همچنین به طور مثال فروش سنگ به صورت کوپ ( فله ) علی رغم سود مناسبی که دارد می‌توان با فرآوری اصولی آن مانند برش و تبدیل آن به موزاییک و سرامیک به سود بسیار بیشتری دست یافت.

خلاصه محصولات پرسود صادراتی و کلام آخر

یک نکته مهم که در این مقاله وجود داشت عدم اشاره به کالایی خاص بود. از نظر تجارت یونیورسیتی که جزء برترین مجموعه های آموزش تجارت در ایران است هر کالایی با کیفیت‌ تر حداقل متوسط قابلیت صادرات به کشورهای خارجی را دارد در صورتی که بر روی فرآوری ، طراحی و ترکیب فکر شده باشد و به بهترین حالت ممکن پیاده‌سازی شود.

توجه داشته باشید که این مسائل برای شروع صادرات ممکن است زمانبر باشد و نیاز به تحقیقات گسترده‌ای داشته باشد اما پس از اعمال این تغییرات دیگر نگرانی بابت صادرات خود نخواهید داشت و فروش و تجارت خارجی محصولات شما وارد روند افزایشی خواهد شد. 

بسیاری از بازرگانان ایرانی برای رهایی از درگیری‌های ناشی از بسته‌بندی و فرآوری محصول فروش خود را به صورت فله انجام داده و قید سود بیشتر را می‌زنند.اما اگر شما به دنبال یک تجارت پرسود و ایده‌آل هستید به پیشنهاد تجارت یونیورسیتی به چشم یک فرصت نگاه کنید و از نکات بالا استفاده لازم را ببرید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر به صورت رایگان تا تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که در ایجاد خلاقیت رویاپردازی نکنید دنبال کارهای عجیب و دور از ذهن نباشید ، چراکه اگر با شکست مواجه شود ممکن است به طور کامل از صادرات دلسرد شوید. تعادل در هر قدم را رعایت کنید چراکه لازمه موفقیت است.

مشاوره کاملا تخصصی و رایگان برای صادرات محصولات پر سود 02191691327

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x