تجـــــــــــــارت یــونیــورسیــتی

با خیال راحــــــــــــــــــت تجارت کنید

صادرات میوه خشک

صادرات میوه خشک به دلیل تقاضای گسترده آن در کشور های دیگر باعث سودآوری بالایی میشود که شما با داشتن دانش صادرات میتوانید صادرات میوه خشک را شروع کنید.

آموزش صادرات میوه خشک

صادرات میوه خشک از گذشته‌های دور در کشور ما جایگاه ویژه خودش را داشته و روز به روز با بالا رفتن سطح علم و دانش افراد به دلیل مفید بودن آن به عنوان تنقلات به طرفدارانش در حال اضافه شدن است.این قضیه نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا در حال بهتر شدن می‌باشد چرا که می‌توان جایگزین فوق‌العاده‌ای برای تنقلات ناسالم مانند چیپس و پفک و … باشد.

به همین خاطر تبادل و صادرات میوه خشک  روز به روز در حال افزایش است و با استراتژی درست و مناسب می‌توانید با صادرات آن سودهای بالایی را تجربه کنید. ماندگاری بسیار زیاد آن نسبت به میوه و راحتی در حمل و نقل آن یکی از فواید بزرگ جهت صادرات این محصول می باشد. در این مقاله میخواهیم با اقدامات لازم برای صادرات و تجارت خارجی میوه خشک آشنا شویم و در نهایت با اطلاعاتی مفید به انجام این کار بپردازیم.

آموزش صادرات میوه خشک تجارت یونیورسیستی

صادرات میوه خشک خانگی یا صنعتی ؟

از قدیم‌ الایام مادران ما عادت به درست کردن میوه خشک در حجم کم و با استفاده از گرمای طبیعی محیط خانه داشته‌اند.میوه‌هایی مانند پرتقال ، کیوی ، سیب ، آلو ، انجیر ، خرما و … که برای مصارف خانگی استفاده می‌شود و به دلیل پایین بودن حجم و مقدار آن کاربرد اقتصادی چندانی ندارد.( اما امروزه با تولید انبوه این میوه ها و خشک کردن آنها به صادرات میپردازند )

هرچند هستند کسانی که از این طریق ( تهیه میوه خشک خانگی ) کسب درآمد می کنند و شغل ثابت آنها محسوب می‌شود اما برای شما که به دنبال صادرات میوه خشک هستید این روش منطقی نیست و توصیه نمی‌شود و می‌بایست از دستگاه‌های صنعتی مخصوص مانند دستگاه شتسشوی میوه ، هسته‌گیر ، برش‌زن ، خشک‌کن و … استفاده کنید.

که اگر در ابتدای مسیر هستید و از پس هزینه‌های خرید دستگاه برنمی‌آیید تجارت یونیورسیتی که بزرگترین مرجع آموزش تجارت ( صادرات و واردات ) است برای شما پیشنهاد بهتری دارد.تیم پشتیبانی تجارت یونیورسیتی به شما برای شروع و انجام صادرات میوه خشک کمک می کند و شمارا راهنمایی می کنند که به چه طریقی این کار را شروع کنید.

راهنمایی بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه صادرات میوه خشک با مشاوران برتر تجارت یونیورسیتی تماس بگیرید

برای صادرات میوه خشک حتما باید تولیدکننده باشیم ؟

خیلی ها بر این باورند که برای فروش یک کالا حتما باید تولیدکننده آن باشیم!!که این نوع نگاه اشتباه است . و به همین خاطر در شروع صادرات خود سرمایه‌های کلانی را برای خرید دستگاه و تجهیزات هزینه می‌کنند که باعث ایجاد استرس و دغدغه در کسب و کار می شود.

هرچند که تولیدکننده بودن یعنی داشتن کالا با پایین ترین قیمت اما برای کسانی که سرمایه زیادی ندارند به هیچ‌ عنوان توصیه نمی‌شود. بسیاری از تولیدکنندگان میوه خشک در بازار هستند که حاضر به همکاری با افرادی هستند که دانش صادرات و تجارت خارجی و یا تجارت داخلی را دارند، و شما می‌توانید با خرید میوه خشک با کمترین قیمت از آنها اقدام به فروش و صادرات میوه خشک کنید.

در واقع به دلیل تورم شدید در بازار داخلی و پایین آمدن قدرت خرید مردم ، دارنده هر بیزینسی مایل به همکاری با صادرکنندگان می‌باشند و بعضا این صاحبان کسب و کار حاضر به پایین آوردن قیمت اولیه در صورت صادرات موفق محصول می باشند. این موضوع یعنی چه ؟

یعنی شما به جای تولید ، واسطه شوید و جنس را از تولیدکننده گرفته و بسته به نیاز بازار هدف با توجه به دانشی که دارید بعد از بسته بندی ، طراحی و … آن را به مشتری خارجی بفروشید. به این نوع معامله بروکری گویند. در بروکری دیگر خبری از صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای تولید نیست و شما با حداقل‌ترین هزینه و ریسک می‌توانید صادرات را شروع کنید.

فروش با بسته بندی یا فله ؟

طبیعتا هر محصول و هر کشور روش‌های مختص به خود را برای فروش بیشتر دارند.هم می‌توانید میوه خشک را در قالب بسته‌بندی های شیک و زیبا و هم به صورت فله و عمده به مشتریان بفروشید.اگر دنبال حاشیه سود بیشتر هستید ، باید ریسک بیشتری را نیز متحمل شوید و اقدام به بسته بندی محصول کنید که نیازمند هزینه‌ی بیشتر ، زمان بیشتر و همچنین تحقیقات بیشتر می‌باشد.چرا تحقیقات بیشتر ؟‌

همانطور که می‌دانید فرهنگ هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و به دنبال همین موضوع ، رنگ‌بندی در بسته بندی ، طراحی بسته ، نوع چینش میوه خشک و انتخاب میوه‌ خشک مناسب با سلیقه کشور هدف جزو مهم‌ترین مسائل در بسته‌بندی کالا می‌باشد.

اما اگر به درستی این مراحل را طی کنید و به جواب دلخواه برسید می‌توانید سود به مراتب بیشتری نسبت به فروش عمده را تجربه کنید.فروش فله به مشتریان نیز می‌تواند بدون صرف هزینه و زمان زیاد سود دلخواه شما را تامین کند و شما را به مقصود خود برساند. پس انتخاب بین این ۲ گزینه کاملا براساس شرایط شما تغییر‌پذیر است.

در نظر داشته باشید که شاید در طی مسیر صادرات تمامی مشتریان از شما درخواست محصول با بسته بندی کنند و هیچ‌ خریدار فله‌ای نباشد ( یا بالعکس ) ، پس یک راه دیگر انتخاب بین این ۲ روش بر أساس تقاضای بازار است که شما با توجه به دانشی که در صادرات دارید باید آن را بررسی و تصمیم گیری کنید.

مشاوره رایگان برای درک بهتر از دانش صادرات 02191691327

پیشنهاد میکنیم قبل از انتخاب خرما برای صادرات حتما مقاله صادرات زعفران را مطالعه کنید سپس تصمیم بگیرید

بازار جهانی میوه خشک برای صادرات میوه خشک چطور است ؟

اعداد و ارقام نشان از عدد ۲،۳ میلیارد دلاری در بازار صادرات میوه خشک در جهان می‌دهد.این عدد که عدد قابل توجهی است. از مهم‌ترین واردکنندگان ( خریداران میوه خشک ) می‌توان به ایالات متحده آمریکا ، چین ، آلمان ، انگلستان ، فرانسه ، هلند ، کانادا ، روسیه ، لهستان ، ایتالیا ، ژاپن ، اسپانیا و برزیل اشاره کرد.

در ایران نیز سالانه به طور میانگین بین ۵ تا ۱۸ هزار تن میوه خشک به بیش از ۶۰ کشور مختلف صادر می‌شود که از بزرگترین خریداران آن می‌توان به پاکستان ، عراق ، امارات متحده عربی ، هند ، جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، آلمان و روسیه اشاره کرد.این اعداد و حجم معاملات برای صادرات میوه خشک روز به روز در حال افزایش است و پتانسیل بسیار زیادی برای فروش وجود دارد. و شما باید با توجه به شرایط خود کشورهایی که میتوانید صادرات بهتر و راحت تری را داشته باشید انتخاب کنید.

میوه هایی مانند آلو و زردآلو در ایران به دلیل داشتن کیفیت بالا ، پس از خشک شدن نیز با کیفیت بالایی برخوردار است و قدرت مانور بالایی روی این ۲ میوه وجود دارد.

صادرات خرما یکی از دیگر محصولات پرسود صادراتی ایران که پیشنهاد میشود حتما مقال صادرات خرما را مطالعه کنید.

مجوزهای لازم برای صادرات میوه‌ خشک

در اولین قدم برای صادرات میوه خشک ، پیشنهاد تجارت یونیورسیتی به شما ثبت یک شرکت سهامی خاص با موضوع فعالیت واردات و صادرات میوه خشک است.اما برخلاف نظر اکثریت ، شما نیاز به داشتن کارت بازرگانی ندارید و می‌توانید از طریق کارت بازرگانی خود ترخیص‌کار مورد اعتماد خود استفاده کنید.

هرچند که داشتن کارت بازرگانی خالی از لطف نیست و خیال شما را از بعضی موارد راحت می‌کند ، اما باید گفت که بدون کارت بازرگانی نیز می‌توانید به راحتی تجارت با سرمایه کم را انجام دهید.برای صادرات میوه خشک نیاز به مجوزهایی از قبیل گواهی استاندارد صادرات و مجوز سازمان غذا و دارو است ، همچنین برای صادرات به اروپا به مجوزهایی مانند گواهی امنیت غذا ، گواهی‌‌های محصولات ارگانیک و حفاظت از محیط‌‌ زیست و IFOAM دارید.

سخن پایانی در رابط با صادرات میوه خشک

سخن پایانی در رابط با صادرات میوه خشک

صادرات میوه خشک در ایران دارای پتانسیل بسیار بالایی است.تنها دلیل عدم صادرات این محصول در حجم بالا ، نداشتن کیفیت جهانی است.اگر علاقه‌مند به این حیطه هستید پیشنهاد تجارت یونیورسیتی به شما تمرکز بر بالا بردن کیفیت محصولتان است.کیفیت میوه و بسته‌بندی می‌تواند شمارا چند پله ارتقا دهد و به اولین صادرات موفق و شیرین شما را نزدیک کند.

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x