تجـــــــــــــارت یــونیــورسیــتی

با خیال راحــــــــــــــــــت تجارت کنید

چگونه اعتماد مشتری خارجی را جلب کنیم ؟

بسیاری از تاجران موفق در دنیا رمز کار و نقطه قوت خودشان را جلب اعتماد مشتری می‌دانند و یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آنها ارتباط تاثیرگذار با مشتری بوده است

7 نکته و راه حل برای جلب رضایت مشتری خارجی

چگونه اعتماد مشتری خارجی را جلب کنیم ؟

بسیاری از تاجران موفق در دنیا رمز کار و نقطه قوت خودشان را جلب اعتماد مشتری می‌دانند و یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آنها ارتباط تاثیرگذار با مشتری بوده است.اگر شما نیز تجارت خارجی می‌کنید و درگیر صادرات – واردات هستید اما تعداد مشتری شما انگشت شمار است بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از تجار تازه‌کار در دنیا پس از صرف هزینه‌های زیاد در تولید ، بسته‌بندی ، برندینگ و … سعی در ارتقاء مسیر تجارت خود دارند و به جنبه‌های اجتماعی و روانشناسی کسب و کار هیچ اهمیتی نداده و برنامه‌ریزی نمی‌کنند که مسلما دیر یا زود متوجه کمبود این مسئله شده و به رفع آن می‌پردازند که ممکن کمی دیر باشد و اعتبار خودشان را از دست داده باشند.پس اهمیت برخورد صحیح با مشتری بسیار بیشتر از تصورات ما خواهد بود.

کیفیت محصول پایین اما ارتباط‌گیری قوی با مشتری ؛ فروش بالا !

کیفیت محصول پایین اما ارتباط‌گیری قوی با مشتری ؛ فروش بالا !

امروزه در صفحات مجازی بسیاری از کسب و کار‌ها را می‌بینیم که بدون اینکه کالای با کیفیت و مرغوبی داشته باشند ، صرفا به خاطر برخورد خیلی خوب با مشتری و یا ایجاد طنزهای جالب در فروش باعث رونق بیزینس خود شده‌اند و به درآمد‌های بسیار بالا رسیده‌اند که احتمالا چندی از این افراد را در ذهن شما آمدند.

این بدان معنا نیست که کیفیت محصول هیچ اهمیتی ندارد بلکه یعنی ارتباط با مشتری حرف اول را در فروش می‌زند.البته باید اذعان کرد که خیلی از مشتری‌های این افراد پس از یکبار خرید به دلیل پایین بودن کیفیت محصول دیگر خرید انجام نمی‌دهند ، اما با ترکیب کیفیت محصول بالا و رابطه خوب با مشتری شما می‌توانید فروش نامحدود و بالا را تجربه کنید که نمونه این افراد نیز در دنیا و حتی در ایران بسیار زیاد می‌باشند.

شما باید بلد باشین که چطور تجارت و صادرات محصول را به روش تجارت با سرمایه کم انجام دهید

تجارت با سرمایه کم

۷ روش برای جلب اعتماد مشتری صادراتی

راه و روش برای اعتمادسازی در مشتری خارجی متعدد و بی‌شمار است اما با رعایت فقط ۷ نکته مهم که در ادامه به آن میپردازیم  می‌توانید جلب اعتماد کنید و تاثیرات بزرگ آن را در کسب و کار خود ببینید و بچشید.

از بزرگترین سوالات تاجران تازه کار چگونه با شرکت‌های خارجی ارتباط برقرار کنیم و چگونه محصولات خود را به خارج از کشور بفروشیم می‌باشد که جواب این سوالات در ۷ نکته پایین خلاصه می‌شود :

۱-صحبت کردن با زبان مشتری و آشنایی با زبان انگلیسی

۱-صحبت کردن با زبان مشتری و آشنایی با زبان انگلیسی

یکی از مهمترین راه‌های جذب مشتری و اعتمادسازی آشنایی با زبان انگلیسی می‌باشد.چرا که تنها راه ارتباطی شما و مشتری صحبت کردن است و اگر شما نتوانید منظور خودتان را برسانید پس طبیعتا فروش خوبی هم نخواهید داشت.

جدا از صحبت کردن و رساندن منظور شما باید به قدری تسلط بر زبان داشته باشید که درکنار مباحث اصلی بتوانید شوخ طبعی نیز چاشنی کار خود کنید.اما اگر مشتری شما از کشوری با زبان دیگر مثل آلمان بود باید آلمانی یاد بگیریم ؟

مسلما یادگیری زبان‌های خارجی مخصوصا زبان آلمانی به شدت برای ما دشوار خواهد بود و نیازی به یادگیری آن ندارید اما در دنیای تجارت شما باید زبان انگلیسی را بلد باشید چرا که همان مشتری از آلمان می‌تواند با شما با زبان انگلیسی صحبت کند و شما نمی‌توانید صرفا از مترجم‌های داخل گوشی و اینترنت استفاده کنید.

خودتان را گول نزنید زبان مادر در تمام دنیا انگلیسی است و شما محکوم به یادگیری آن هستید.بسیاری از تجار بدون یاد داشتن زبان انگلیسی مشتری‌های خود را حفظ کرده‌اند و همچنان درآمدهای بالایی را کسب می‌کنند اما قطعا یاد داشتن زبان می‌تواند تعداد مشتری‌های آنها را چند برابر کند.درواقع زبان سد راه تجارت شما نمی‌شود بلکه سکوی پرتابی برای شما خواهد بود.

۲- خشک و جدی نباشید ؛ شوخ‌طبعی راز اعتماد سازی

شاید برای خیلی از شما نیز اتفاق افتاده باشد که وارد مغازه‌ای برای خرید شده‌اید اما به دلیل برخورد خشک و جدی فروشنده قادر به ارتباط‌گیری نشدید و به سرعت مغازه را ترک کردید.چنین چیزی در تجارت خارجی نیز صدق می‌کند.

باید در نظر داشته باشید شما در کنار پرزنت محصول خود باید شوخ‌طبعی را نیز چاشنی کار خود کنید ، با مشتری بگو‌بخند کنید و برای مشتری داستان سرایی جالب و جذاب کنید.اینکه خیلی خشک فقط اطلاعات محصول را منتقل کنید و هیچ مکالمه‌ دیگری با مشتری نداشته باشید به کسب و کار شما لطمه جدی وارد خواهد کرد.

۳-احترام به سلیقه ، فرهنگ و آداب رسوم مشتریان خارجی

۳-احترام به سلیقه ، فرهنگ و آداب رسوم مشتریان خارجی

گاهی أوقات مشتری از شما درخواست تغییراتی در محصول می‌دهد که ریشه در تفاوت سلیقه و فرهنگ ما و او دارد.برای مثال اگر محصول شما خرما است و مشتری از شما درخواست می‌کند که داخل خرما را با میوه دیگر مثل انبه پرکنید و سپس ارسال کنید ، شاید برای شما خنده‌دار باشد و نتوانید با این مساله کنار بیایید

اما باید در کمال احترام به مشتری نظر او را قبول کنید و شروع به تولید محصول پیشنهادی وی کنید ، گاها می‌توانید برخلاف اعتقاد خود از حسن انتخاب و سلیقه او نیز تعریف و تمجید کنید.نکته‌ای که گفته شد صرفا یک مثال برای درک قضیه بود ( قطعا کسی از شما درخواست ترکیب خرما و انبه را ندارد )

اما موارد مشابه برای خیلی از تجار پیش آمده.در چنین شرایطی به هیچ عنوان نباید این اختلاف سلیقه را تمسخر کنید ، بهترین راه اعتماد سازی احترام به سلایق مختلف است.

۴-بسته بندی متناسب با سلیقه کشور هدف

با تحقیقات اینترنتی می‌توانید سلایق هر کشور را بشناسید و ببینید که به چه نوع بسته‌هایی و چه رنگ‌هایی در بسته‌بندی علاقه‌ند هستند.مثلا برای بسته‌بندی خرما در ایران معمولا از بسته‌های با رنگ تیره استفاده می‌شود اما همین محصول در کشور ایالات متحده آمریکا در بسته‌بندی‌هایی که رنگ سبز در آن استفاده می‌شود فروش بهتری داشته و جذاب‌تر بوده است.

همچنین جدا از بحث رنگ شما باید متون روی بسته‌بندی محصول را از زبان کشور مقصد استفاده کنید و به هیچ عنوان ، به هیچ عنوان از زبان فارسی استفاده نکنید.اگر مشتری شما روس است از زبان روسی و اگر آلمانی است از زبان آلمانی استفاده کنید.این کار باعث احترام به مشتری شده و حس خوبی از شما دریافت خواهد کرد که باعث خرید مجدد از شما می‌شود.

در کنار محصول یک هدیه به مشتری بدهید

۵- در کنار محصول یک هدیه به مشتری بدهید

شاید برای خود شما اتفاق افتاده باشد که پس از خرید یک محصول ( اکثرا به صورت اینترنتی ) درون بسته یک کالای دیگر به صورت هدیه باشد.این کار به شما حس ارزشمند بودن داده و شخصیت و اعتبار تولیدکننده را نیز پیش مشتری بالا می‌برد.

مثلا شما از یک سایت اینترنتی یک لیوان خرید کرده‌اید و فرستنده برای شما درون بسته آن یک جاکلیدی زیبا نیز قرار داده است.این کار امکان خرید مجدد شما از آن سایت را چندین برابر خواهد کرد.این حرکت جدا از حس خوشایندی که به مشتری می‌دهد یک حرکت تبلیغاتی نیز به حساب می‌آید

چرا که آن هدیه می‌تواند یکی از محصولات شما باشد.مثلا شما با فرستادن جاکلیدی که از محصولات شماست یک نوع تبلیغ انجام داده‌اید و مشتری شما با بعدی که از شما خرید کند نگاهی به جاکلیدی ها نیز می‌کند و شاید خرید بیشتری انجام دهد.اگر مشتری شما خارجی است و از شما تعداد بالایی پیراهن سفارش داده است چه بهتر که درون هر بسته از پیراهن‌ها یک محصول دیگر مانند شلوار یا شلوارک هدیه دهید.

این کار به مشتری شما إحساس خرید منصفانه می‌دهد و همچنین با محصولات دیگر شما نیز آشنا می‌شود.بهتر است برای هدیه از با کیفیت‌ترین محصول خود استفاده کنید تا بازخورد بهتری را تجربه کنید.

۶- کسب اطمینان از رضایت مشتری پس از دریافت محصول

۶- کسب اطمینان از رضایت مشتری پس از دریافت محصول

به عنوان یک تاجر و یک فروشنده باید دقت داشته باشید که آخرین مرحله در تجارت فروش و ارسال نیست ، بلکه شما باید به عنوان یک بازرگان معتمد باید از مشتری خود خبر بگیرید و از رضایت وی مطمئن شوید.هرگاه محموله شما به دست مشتری می‌رسد چه بهتر که با وی تماس بگیرید و از او بپرسید

آیا محصول مدنظر شما بوده است ؟ أيا تعداد آن درست است ؟‌ کیفیت کالا قابل قبول است ؟ و چنین سوالاتی که این حس در مشتری ایجاد شود که شما به فکر او هستید و دنبال ضرر کردن مشتری و سود خود نیستید و می‌خواهید بهترین کیفیت را به آنها ارائه دهید.

حتی گاها می‌توانید به آنها گارانتی بدهید و اگر محصول شما مورد تایید مشتری نیست کالا را مرجوع کنید و دوباره با رفع ایرادات آن تحویل مشتری دهید.

۷- پرسنل پشت‌پرده تولیدی خودتان را به مشتری نشان دهید

اگر کالا و تولیدی شما وبسایت دارد ، یا در صفحات مجازی فعال است ، صرفا عکس و فیلم از محصولات در زوایای مختلف باعث اعتمادسازی نمی‌شود.تاثیر حضور انسان در هر کسب و کاری بسیار بالاست.

از پرسنل و کارمندان خود در خط تولید و یا در شرکت عکس و فیلم نشان دهید ، آنهارا معرفی کنید و با آنها مکالمه‌ای در قالب ویدیو داشته باشید و آن را در صفحات مجازی قرار دهید.دیدن این افراد و اینکه چه فعالیت‌هایی در پشت زمینه تولید در حال انجام است باعث افزایش اعتماد در مخاطب می‌شود.

برای مثال بهتر ، اگر شما تولیدی لیوان یک‌بار مصرف دارید و از طریق صفحات مجازی و تولید محتوا به دنبال فروش هستید باید در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید عکس از محصول بارگذاری کنید اینکه لیوان را روی یک سطح بگذارید و از آن عکس بگیرید هیچ حس خاصی به مخاطب نمی‌دهد ، اما اگر همان لیوان در دست یک فرد در حال نوشیدن چای باشد این باعث حس اعتماد در مشتری می‌شود که منجر به فروش بالا خواهد شد.

جمع بندی جلب رضایت مشتری خارجی

بسیار روش دیگر برای افزایش حس اعتماد در مشتری وجود دارد که هرکدام حائز اهمیت است مانند : تشویق مشتریان قبلی به نظردهی های آنلاین در سایت و صفحات مجازی شما ، معرفی کامل محصول به مشتری و بیان معایب آن و دیگر مباحث  اما ۷ نکته فوق اگر اجرایی شود تاثیرات آن را کاملا خواهید و شاید نیازی به روش ‌های دیگر نباشد.

اشتراک گذاری مطالب

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

تجارت یونیورسیتی

تجارت را با خیالت راحت یادبگیرید

مطالب اخیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x